Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Ska vad jag vet vara hos Volvo ÅF eller Mechanum

Övrigt går kanske att läsa här https://www.volvocars.com/se/aga/servic ... -assistans
av frippe64
Du ska köpa en bil för över 400000 kr och funderar på om en försäkring med värde på ca 500 kr ingår?

Jag funderar mer på varför en bil av årsmodell 2018 redan har haft 3 brukare... och ingen ville behålla den...
av Malmstroem
Första två ägarna hade bilen i ett år. Senaste i ett halvår. Det behöver inte vara något problem med bilen för det.

Jag hade nog valt att ringa upp de före detta ägarna och för att höra vad de har att säga om bilen.

Assistansförsäkringen är för mig en icke-fråga. Om du inte tycker att den vanliga bilförsäkringen räcker (vilket den gör för de allra flesta) får du teckna en extra assistansförsäkring. Det är i sammanhanget inte dyrt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Vill minnas att dessa inte är godkända för dragkrok... Kan vara bra att ha med sig.
av Mccartney
Jag var mest osäker på att servicen gjorts rätt hos autoexperten, jag har haft 3st helt nya volvo bilar och alltid servat hos volvo. Men alla kanske inte gör så. 3 ägare var något jag också undrade över men det kanske inte är så mycket ändå.

Något man ska se upp med på dessa bilar?
av Osten
Hej,
Inte svar på dina frågor men min reflektion är att bilen nu är ute för samma pris, 419 900, som i höstas, trots att den förra ägaren dragit upp miltalet från drygt 2700 —> 4300 mil under sina nästan 6 månaders ägande.

Tittade också på denna bilen men jag får klara mig med pärlan en stund till.

Med vänlig hälsning, Michael

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]