Moderator: Moderatorer
Micce1980 skrev:Vad de har för garanti är väl sak samma, de lär få lösa det hur som om du inte kört sönder den själv. Även ac på en så pass ny bil lär gå under ”ursprungligt fel” fel som upptäckts inom 6mån anses ha funnits där vid köp. Se konsumentköplagen. Bilhandlarnas garantier är inte helt sällan lika bra eller sämre än denna regel/lagDå får han ju ta fram papper som är från datumet då jag köpte och markera just att den var okey eller?
Catan90 skrev:Jag ringde bilia outlet och dom sa boka en tid hos bilia därefter skickar bilia fakturan till svensk bil garanti då sa jag om inte svensk bil garanti tar fakturan vad gör ni då. Då sa han att vi kollar på saken då. Han tog fram mätningarna och sa att enligt mätningarna blåser den 4 grader vilket är extremt kallt sa killen bilia Outlet jag sa då att om du mäter dessa värden mitt under kalla vintern klart du får kalla värden men den blåser ju fan inte kallt sa jag då gick han med på att bilia skulle göra en felsökningDu måste ju ha godkännande av Svensk Bilgaranti för felsökning/repararion innan någonting ens görs. Tyvärr så lär du väl inte ens få kontakt med dom och då får du betala Bilia själv.
SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
dannesk skrev: ↑tis 20 apr 2021, 22:02Sant i så fall. Fast om de inte kan bevisa att TS kört sönder ac kan de väl fakturera sig själva eller vem de avtalat med men TS ska så klart inte betala något?Catan90 skrev:Jag ringde bilia outlet och dom sa boka en tid hos bilia därefter skickar bilia fakturan till svensk bil garanti då sa jag om inte svensk bil garanti tar fakturan vad gör ni då. Då sa han att vi kollar på saken då. Han tog fram mätningarna och sa att enligt mätningarna blåser den 4 grader vilket är extremt kallt sa killen bilia Outlet jag sa då att om du mäter dessa värden mitt under kalla vintern klart du får kalla värden men den blåser ju fan inte kallt sa jag då gick han med på att bilia skulle göra en felsökningDu måste ju ha godkännande av Svensk Bilgaranti för felsökning/repararion innan någonting ens görs. Tyvärr så lär du väl inte ens få kontakt med dom och då får du betala Bilia själv.
SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi