Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PuttesPOV
Hej.
Igår servade jag min V60 D5 från 2012.
Efter att jag hade bytt bränslefilter så gjorde jag som jag har brukat göra på alla tidigare bilar som jag ägt... Jag tog tryckluft och blåste lite lätt i tanken, för att lättare kunna starta bilen. Och bilen startade som den skulle. Allt bra så långt...
Idag när jag skulle starta så var det som att den hade tappat bränsletrycket varpå jag kontrollerade så jag verkligen hade satt tillbaka allting rätt. Tätningen satt som den skulle i filter locket. Men däremot så forsade det ut diesel, hela tiden, när jag plockade bort locket. Så nu är funderingarna om jag har sabbat någon backventil eller så när jag använde mig av tryckluft?

Jag startade bilen tre gånger med samma fel, innan jag rev och kollade.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det brukar väl räcka att låta pumpen själv jobba igenom soppan, utan att gå på med kraftig tryckluft?
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja efter en service brukar dom (service personal) bara trycka på Startknappen så startar motorn när den får soppa. Inga konstigheter alltså.
av PuttesPOV
Jo jag har förstått att det räcker att slå på tändningen några gånger innan start, så ska det räcka. Men vis av tidigare bilar (andra märken eller äldre) så brukar inte det räcka. Och på dessa gör även dom (verkstadspersonalen) på detta sätt. Det är så jag har fått lära mig det. Men det var visst inte något jag behövde tillämpa på den här bilen. 😄

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]