Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På ett engelskt forum såg jag en annan som fick koppla in sin bil på laddning ofta och hade hittat en adapter mellan släpvagnskontakten och ctek-laddaren.

Ganska smart, men jag undrar hur många man kör sönder för att man glömmer att bilen sitter fast där bak. En sladd som går ut ur motorhuven är lite tydligare

Men om man skulle vara intresserad av att prova, finns det några andra problem med lösningen?
Varför ska man krånga med släpvagnskontakten nere & bak på bilen när man kan sätta en snabbkontakt under huven eller lättåtkomligt i torkarbrunnen. Dessutom så är det ju rätt klent kablage som går genom bilen så samma laddstyrka lär man väl kanske inte uppnå. Jag har haft problem när jag laddat med min 5A Ctek med 2st Cteck 2,5m förlängningskablar så nu använder jag endast en och ställer bilen närmare garaget då jag har laddaren på insidan.
Jag har en snabbkontakt som ligger vid luftburken. Men det är ju lite extra knöl att låsa upp bilen och öppna huven för att komma åt. Kanske det är en bra idé att dra ut snabbkontakten till torkarbrunnen, om det inte blir väldigt blött där?
Idén kommer väl från början från de som inte hade en nyckel att komma in i bilen och ingen ström i batteriet.
Har en kompis som hade en ford från -90 talet utan nyckel till dörrarna så då är det ju kalas.
Kanske inte ypperligt i andra fall.

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]