Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Junkbuster
Han har bara sagt ring till en bil verkstad och fråga om en offert. Mycket riktigt 7300 för kamrem+spännande + alla remmar. M.m då säger firman vi kan hjälpa till med viss rabatter.
av berrabus
I den andra tråden undrar du hur man byter kamrem och om man behöver specialverktyg för detta.

Om man tror sig veta att den skall inte bytas förrän om 5000 mil eller om man antar att firman man köper bilen på bytt den eftersom det gått 10 år, varför ställde du frågan?
Jag uppfattade frågan som att du visste att kamremmen skal bytas nu och att du tänker göra det själv.
av klacken
Förstår inte hur du kan klaga på firman när du tydligen visste att den inte var bytt före köp och 10 år har ju inte gått ännu så bytet är ju inte något som hoppats över.
av dannesk
Junkbuster skrev:Jag frågade om det var samma som v70 får man inte göra det eller!
När jag läser den tråden uppfattar jag det som att du ska köpa en bil och är beredd på att byta kamrem pga nån orsak, varför annars fråga?
Med vetskapen skulle du ställt kravet på firman du köpte av att de skulle bytt kamrem innan du köpte, du har undersökningsplikt. Du kan inte hävda att firman ska åtgärda "fel" som citatet nedan som inte ens uppträtt än, är det fel på kamremmen? Att kamremmen inte är bytt är inget fel på bilen och du skulle undersökt och tagit detta innan köpet.

"av Junkbuster » Igår, 09:19
det kanske man har, men dom har plikt att åtgärda vissa fel."
Användarvisningsbild
av Cotag
Junkbuster skrev: fre 19 feb 2021, 07:40 Nu har jag fått mejl i från firman han säger att vi tar detta vidare men högre chefen är sjuk så vi ska ordna nånting säger han
Nå, då verkar det ju få någon form av lösning.

Har flera modell V90 97-98 med automat. De har oli[…]

Vart står det att den stått i garage[…]

Hej, slangen läker och måste bytas vilk[…]

Xc40 bensin köpråd

Alla årsmodeller av XC40 kommer få 4G […]