- tis 16 feb 2021, 11:56
Någon som vet hur det går till när man kalibrerar BCM på en V60 (-13 med DSTC om inte alla har det?). Jag har googlat och det ser ut som man skall ställa hjulen rakt fram och bilen skall stå plant. Men när det gjordes på min bil så fick hjulen stå hur kraftigt vridna som helst och bilen stod i en liten nedförslutning (inte kraftig, men inte plant).
abs-lampan tändes lite då och då och då det gjorts hjulinställning på bilen, så tänkte jag att det kunde vara bcmen som behövde kalibreras om. Men nu efteråt så är det ingen skillnad, vilket ju iofs de kan finnas naturlig förklaring till, men när kalibreringen såg ut som den gjorde så undrar jag om det egentligen går att dra några som helst slutsatser?
abs-lampan tändes lite då och då och då det gjorts hjulinställning på bilen, så tänkte jag att det kunde vara bcmen som behövde kalibreras om. Men nu efteråt så är det ingen skillnad, vilket ju iofs de kan finnas naturlig förklaring till, men när kalibreringen såg ut som den gjorde så undrar jag om det egentligen går att dra några som helst slutsatser?