- mån 08 feb 2021, 14:23
#1428533
Hej alla!
Är det rätt och riktigt att det ska sitta EFB-batteri monterat i en V60 Classic D3 -18 med automat?
Var helt övertygad om att det skulle vara ett AGM om man ska tro manualen?
Har lite bekymmer med batteriet, laddar det "fullt" men räcker med 2-3 körningar med bränslevärmaren
så startar den inte sen p.g.a. låg batterispänning. Jag har inget jättegynnsamt körmönster för närvarande,
det vet jag om, men något säger mig att allt inte är helt OK i och med att min XMS 5.0 CTEK-laddare tycker batteriet
är bra laddat efter några timmars ladd tid men det räcker med några enstaka körningar med värmaren innan den
slår ifrån igen.
Är det rätt och riktigt att det ska sitta EFB-batteri monterat i en V60 Classic D3 -18 med automat?
Var helt övertygad om att det skulle vara ett AGM om man ska tro manualen?
Har lite bekymmer med batteriet, laddar det "fullt" men räcker med 2-3 körningar med bränslevärmaren
så startar den inte sen p.g.a. låg batterispänning. Jag har inget jättegynnsamt körmönster för närvarande,
det vet jag om, men något säger mig att allt inte är helt OK i och med att min XMS 5.0 CTEK-laddare tycker batteriet
är bra laddat efter några timmars ladd tid men det räcker med några enstaka körningar med värmaren innan den
slår ifrån igen.
Med vänliga hälsningar
Pierre
Pierre