Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rekognil
Har läst på forum, tittat på Youtube och googlat på hur man släcker servicelampan själv. Tipsen med att trycka på startknappen, trippmätarknappen i olika kombinationer funkar inte på min bil(S60 -11). Är det nån som har en lösning på hur jag släcker lampan? Förutom att åka till Volvo...
Användarvisningsbild
av batmac
Jag har släckt servicelampan själv på min S60 -11 genom att följa sagda tips, så det ska funka. Annars är det väl bara VIDA eller annat felsökningsverktyg som gäller.
av dannesk
Det ska ju funka med detta tips annars så måste det ju vara billigare att köpa ett OBD-verktyg för nån hundring och släcka lampan istället för att åka till Volvo som säkerliget tar betydligt mer för detta.
av berrabus
Rekognil skrev:Har läst på forum, tittat på Youtube och googlat på hur man släcker servicelampan själv. Tipsen med att trycka på startknappen, trippmätarknappen i olika kombinationer funkar inte på min bil(S60 -11). Är det nån som har en lösning på hur jag släcker lampan? Förutom att åka till Volvo...
Exakt vilka kombinationer har du provat?
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har hittlls aldrig stött på en bil sen runt -00 där detta inte fungerar. Dock är vissa lite känsligare på hur länge man trycker osv..

/Thomas
av Rekognil
Efter ytterligare Googlande så hittade jag en instruktion som sa att trippmätaren skulle stå på T2 när man gjorde knapptryckningsproceduren. Det funkade

Vart står det att den stått i garage[…]

Hej, slangen läker och måste bytas vilk[…]

Xc40 bensin köpråd

Alla årsmodeller av XC40 kommer få 4G […]

Byte multirem mild hybrid B4

Vida blev ju Webbaserat 2013 så tror ingen s[…]