Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dannesk
Köpte förra helgen en typ ny iCarsoft VOL2.0 för Volvo och Saab för 700kr, verkar funka ypperligt och känns som ett fynd men som sagt bättre med VIDA men funkar numera inte på min my17.
av Bimmern
Jag har också köpt mig en Icarsoft CR PRO som jag väntar på att bli levererad. Har sett en del YT klipp på funktioner mm och ser fram emot att koppla in den till min V70N -03.

Till min fråga, har förstått att man kan hitta gamla felkoder på sådant som kanske redan är åtgärdat. Ska jag börja med att starta upp en läsaren och se vilka befintliga felkoder det finns för att sedan rensa dem och göra en ny scan? Eller är det dumt att rensa gamla felkoder?

Har egentligen inte direkt problem jag måste lösa nu eller lampa att släcka, fick ett bra pris för den så köpte då jag varit ute efter en PRO ett tag och vill göra mig bekant med den. Vet att bilen har sina mindre bekymmer så tänkte se om läsaren plockar upp dessa eller kanske kunde uppmärksamma mig på saker jag inte visste om.
av S6024t
Gör som du tänkt,kolla igenom,ev,radera om det finns något lagrat,gör en ny genomskärning,kör ett tag o kolla igenom om det kommit något nytt..

Hej Länge sen jag hade Volvo, är lite s[…]

. Två biltransportfartyg har redan brunnit,[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

HJÄLP MED EL-FEL Volvo v70n 2007 2.4 bensin […]

Men där är något med ekonomiplane[…]