- tor 31 dec 2020, 11:50
#1420993
Innan man laddar sitt batterier ska man alltid kolla vilken typ man har (typ alltid märkt på toppen på etiketten) så att man ställer in laddaren rätt då AGM ska ha en högre laddström.
EbbevonVolvo skrev:Har sett att vissa automatare med S/S haft EFB men jag tror det varit VEA bensinare, dieselfemmorna har haft AGM. Man kan byta till AGM oavsett vad man haft innan då detta är en bättre batterityp än EFB.lakis5 skrev:ViktigtNej, min är automat och har EFB! Sedan sitter det ett stödbatteri som är AMG. Men som sagt, startbatteriet är EFB. Jag har haft bilen sedan den var ny och det är fortfarande det originalmonterade batteriet i min. T5 Classic Automat från 2017.
Vid byte av startbatteri, i bil med Start/Stop-funktion, måste batteri av rätt typ monteras, EFB i bil med manuell växellåda och AGM i bil med automatisk växellåda.
Vid byte av stödbatteri måste batteri av AGM-typ monteras.
Innan man laddar sitt batterier ska man alltid kolla vilken typ man har (typ alltid märkt på toppen på etiketten) så att man ställer in laddaren rätt då AGM ska ha en högre laddström.
XC60 Classic D4 AWD Polestar R-Design MY17 - Aut - Passion Red
Tidigare: V70 2.5FT R-Design MY11 - Man - Passion Red
Tidigare: V70 2.5FT R-Design MY11 - Man - Passion Red