Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kievY
Hej,
Har köpt en V60 2017 där jag vid provkörningen såg att GPSen inte fungerade. Bilen hade svårt att hitta vart man var och visade att man var mitt ute i skogen. Jag påpekade detta för säljaren som skulle kolla upp det. Idag ringde säljaren upp och sade att antennen är trasig och Volvo ska byta den.
Hur kan en sådan antenn bara gå sönder? Sitter själva antennen i hajfenan så de måste riva halva innertaket?
av dannesk
Ja, antennen sitter under kåpan och den ska man väl kunna komma åt genom att bara sänka taket i bakkant. Allt kan gå sönder utan att man får reda på anledningen, inget ovanligt.
av kievY
Jaha ok, för tänkte ifall det kunde vara så att det kommit in vatten vid hajfenan och kortslutit på något sätt. Då det är svart innertak så var det svårt att se fläckar, och kunde inte känna att fenan satt dåligt.
av JHg
Man byter GPS antennen genom att la lös "hajfenan", den sitter med dubbelhäftande tejp. Hände på min frus V40, 2 dagar innan garantin gick ut...
av kievY
Jaha, får hoppas det blir tätt så det inte kommer in vatten/fukt. Har läst att folk haft problem där. Säljaren ringde iallafall idag och sade att antennen är bytt så bilen ska hämtas imorgon.
av kievY
Nu är den bytt iallafall och GPSen fungerar, vet ej vad det kostade då säljaren fixade det innan försäljning :)

Hej Länge sen jag hade Volvo, är lite s[…]

. Två biltransportfartyg har redan brunnit,[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

HJÄLP MED EL-FEL Volvo v70n 2007 2.4 bensin […]

Men där är något med ekonomiplane[…]