- lör 28 nov 2020, 20:58
#1415318
Hej,
En fråga inom samma område, om man inte har möjlighet att mäta.
Har tidigare haft bilen i varmt garage året runt men har den nu ute i kylan. Till och från när vi inte kört så mycket har bilen larmat om låg batterispänning men det har försvunnit efter någon lite längre körning. Har haft bilen sedan 2016, då den var ny, och den har larmat på vintern mest, då vi kör mindre då, och korta sträckor. Är en V60 T5 2017.
Nu larmade bilen på nytt för några dagar sedan, så jag köpte en CTEK MXS 5.0 och en indicator eyelet som blinkar rött eller gult. Nu har jag visserligen inte kört med bilen sedan jag haft den på laddning, men nu har laddaren varit i drygt ett dygn och nu när jag kopplade bort den så blinkar den rött. Laddaren i sig är grön, på nivå 7, så den har inte fastnat i något läge. Är det ett batteri som kanske behöver bytas då eller ska man ladda vidare bara?
Kan visserligen vara så att den visar annan färg efter nästa gång som bilen använts, men det känns lite oroväckande
En fråga inom samma område, om man inte har möjlighet att mäta.
Har tidigare haft bilen i varmt garage året runt men har den nu ute i kylan. Till och från när vi inte kört så mycket har bilen larmat om låg batterispänning men det har försvunnit efter någon lite längre körning. Har haft bilen sedan 2016, då den var ny, och den har larmat på vintern mest, då vi kör mindre då, och korta sträckor. Är en V60 T5 2017.
Nu larmade bilen på nytt för några dagar sedan, så jag köpte en CTEK MXS 5.0 och en indicator eyelet som blinkar rött eller gult. Nu har jag visserligen inte kört med bilen sedan jag haft den på laddning, men nu har laddaren varit i drygt ett dygn och nu när jag kopplade bort den så blinkar den rött. Laddaren i sig är grön, på nivå 7, så den har inte fastnat i något läge. Är det ett batteri som kanske behöver bytas då eller ska man ladda vidare bara?
Kan visserligen vara så att den visar annan färg efter nästa gång som bilen använts, men det känns lite oroväckande
