- fre 08 maj 2020, 01:40
Har nyligen köpt en ny volvo v60 2017, har problem med volvo on call tjänsten. Har skapat ett inlogg och fått den 4-siffriga koden. Efter detta när man ska ansluta till bilen (steg3) så står det att det inte finns någon internetanslutning(när man skall stå med tändningen på). Har ringt volvo on call supporten ett x antal gånger. Han säger att han inte kan se något fel efter felsökning från distans. Han bad mig kontakta närmaste Volvo återförsäljare för att få hjälp och ifall dom inte kunde hjälpa mig så skulle jag kontakta dom jag köpt bilen av för att upprätta ett garantiärende. Har nu gjort detta och har en bokad tid för felsökning om en vecka. Företaget hävdar dock att jag får stå för felsökningen själv ifall dom inte hittar något. (1600spänn)
Tänkte kika här ifall någon har haft liknande problem. VoC abonnemang finns fram tills december. Har återställt inställningarna i displayen. Ändrat nätverksinställningarna till "ingen" eftersom jag inte har något simkort i handsfacket. Provat med två olika konton, telefonnummer och emailadress med hjälp av volvo support för att koppla om bilen. Har även provat med partnerns telefon och det fungerar inte heller. Har nätverk i båda mobiltelefonerna. Måste vara något fel med VoC modulen?
Finns det något jag har missat eller är det felsökning som gäller?!
Tänkte kika här ifall någon har haft liknande problem. VoC abonnemang finns fram tills december. Har återställt inställningarna i displayen. Ändrat nätverksinställningarna till "ingen" eftersom jag inte har något simkort i handsfacket. Provat med två olika konton, telefonnummer och emailadress med hjälp av volvo support för att koppla om bilen. Har även provat med partnerns telefon och det fungerar inte heller. Har nätverk i båda mobiltelefonerna. Måste vara något fel med VoC modulen?
Finns det något jag har missat eller är det felsökning som gäller?!