Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kallek
Hej, min dotter har lyckats spilla läsk ner i bälteslåset.
Något tips hur jag kan rengöra det?

Mekanismen fjädrar inte tillbaka ordentligt pga av sockret så det är svårt att knäppa fäst bältet.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hade själv provat vanligt vatten blandat med lite såpa i en sprayflaska. Spraya och låta verka säg 5 mig och sedan spraya lite rikligare. Ha en trasa till att ligga runt om som samlar upp det som rinner igenom och efterforska med. Har aldrig provat men detta löser andra fläckar superbt ;-)
av Tompan60
Jepp. Gör som tidigare skribent. Använd vatten för att lösa sockret. Sen värmer du bort fukten men frugan hårfön. Sen en kort dusch med 5-56 olja så funkar det fint till du skrotar bilen :-)
av kallek
Tompan60 skrev:Jepp. Gör som tidigare skribent. Använd vatten för att lösa sockret. Sen värmer du bort fukten men frugan hårfön. Sen en kort dusch med 5-56 olja så funkar det fint till du skrotar bilen :-)
Micce1980 skrev:Hade själv provat vanligt vatten blandat med lite såpa i en sprayflaska. Spraya och låta verka säg 5 mig och sedan spraya lite rikligare. Ha en trasa till att ligga runt om som samlar upp det som rinner igenom och efterforska med. Har aldrig provat men detta löser andra fläckar superbt ;-)
Tack för råden.
Planen klar. Måste hitta tjej att gifta mig med samt köpa 5-56. Sen är det bara att sätta igång.

Jag har varit med om nya däck som var helt sl[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]