Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!
Jag har märkt att min BLIS varnare på höger sida har börjat varna då och då även fast jag är helt ensam på vägen. Bilen är en v60-17. Detta sker både på dagtid och kvällstid. För två månader sedan så lackerade jag om området där sensorn sitter. Kan det vara något samband med det? Dvs kan jag kräva att verkstaden får åtgärda BLISEN? Någon som varit med om liknande eller vet vad som är fel?
Senast redigerad av 1 Raaz, redigerad totalt 0 gånger.
Beroende på årsmodellen på din bil så sitter sensorerna antigen i backspeglarna eller bakom bakskärmarna.
Därför är det ALLTID bra att skriva bilmodell och årsmodell. Annars blir det omöjligt att svara...
MarcusJ skrev: sön 19 apr 2020, 11:06 Sitter en radarsensor bakom bakskärmen. Kan bli bekymmer vid omlackering, var gjordes lackjobbet?
Okej bra att veta. Lackeringen gjordes på Bilia. Kan det ha samband även även fast lackeringen gjordes i januari och BLISEN börjar bråka nu?
@Raaz: Var det fler delar som byttes vid omlackeringen?
Min bil lackades om i höstas (hos Bilia) efter en olycka (fick bl.a. även nya radarsensorer), nu fick bakluckan lackas om igen för några veckor sen då det hade "börjat blöda" eller vad dom kallade det.
Detta gjordes helt kostnadsfritt och utan diskussioner på garantin som lämnas. Gratis lånebil dessutom.

Jag har varit med om nya däck som var helt sl[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]