Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rawlitz
#1364442
Jag går i tankar på att köpa en xc60 och har hittat några på blocket.
Vad jag undrar är vad som är det lägsta priset man kan vara säker på bra kvalitet hos en handlare?
jag har sett en 2011 för strax under 100k. diesel och awd. och andra, tidigare, runt 70.
ska man satsa på ett högre pris?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1364450
Du får ofta vad du betalar för...
av FisherPrice
#1364453
Med bonus malus etc så har ju priserna på begagnat-marknaden stigit något. Jag är i groparna att sälja min men då som inbyte till en handlare där jag blivit erbjuden 85k i inbytesvärde. Då har jag XC60 D3 AWD Summum + lite extra som panoramatak, gps, etc etc och den har gått snart 20,000 mil.

Personligen är jag färdig med XC60 .. den har gett mig mycket sorg och en otroligt tunn plånbok. Men detta är ju bara min upplevelse och reflekterar ju inte den stora massan. Summa summarum så för en bil som jag har begär handlarna runt 100-120k och privat något högre ändå.
av FisherPrice
#1364573
Jag har lagat den sen jag köpte den för c:a 80,000 ... Men den har ju nått de där magiska 20k milen när länkarmar, fjädrar etc börjar ge med sig och måste bytas :)
av FisherPrice
#1364618
jag kan inte och kommer inte råda dig till varken eller. Kontrollera bilen noga :) Fråga om det är bytt länkarmar etc.

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]