Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mvos skrev:Glömde att fråga vad jag skulle göra. Om dom utgårdar via VOC eller om man måste åka in med bilen, om det är i bilen felet sitter.
Som jag skrev ovan sitter mätaren i mittkonsolen på bilar med taklucka. Ser ut som om det sitter en mätare i taket också. I min bil försvann problemet efter service där de bytte mätaren i mittkonsolen. Den hade felkod på sig. Efter bytet har larmet inte löst ut någon gång. Det är nu tre veckor sedan och jag använder motorvärmaren dagligen.
PaNi skrev:En workaround tills du får tid att åka in med bilen är att helt enkelt tömma mugghållarna. Med dessa tomma får du inga falsklarm.
Ok. Ska prova detta.
Provade precis att läsa felkoder med PPC-3, BSR trim som jag hade till förra bilen XC70 och den hittade inga felkoder. Men den kanske inte funkar tll min nya bil.
Hmm, mitt larm har också löst ut två gånger nyligen, detta efter service.
men nu vet jag mer, tack :-)
Jag misstänker att det är någon form av elektromagnetisk störning som får sensorn som sitter under mugghållaren att utlösa larmet. Jag tog och svepte in sensorn i lite aluminiumfolie. Nu får jag inga larm när jag kör dieselvärmaren.

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]