- ons 29 jan 2020, 07:53
#1361316
Får se hur det går att lösa i en gör det själv hall, ska säkert gå bra men antar att det är bättre att "byta" som jag frågade än att hoppa över allt som innebär byte och sköljning.
Sen var i vida nollar och adapterar man?
KjellinJ skrev:Stort tackMicce1980 skrev: ↑ons 29 jan 2020, 00:16Då blandar du bara den gamla oljan med den nya. Du tömmer på returen på kylaren. Viktigt att stänga av när det kommer bubblor. Finns ganska bra beskrivet i vida. Det ska vara olika temperaturer sedan också så det blir rätt nivå. Har tror också att lådan även ska kalibreras efteråt och räknaren för oljebytesintervallen ska nollställas.KjellinJ skrev:Automat sköljer du. Manuell tömmer ut och fyller på ny så som med motorn. Automat enligt videon.Även om man kör motorn emellan tömningarna?

Sen var i vida nollar och adapterar man?

Kör: XC60 D4 Polestar Summum -14 viewtopic.php?f=51&t=153715
Föregående: V60 T4f OCR -12 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=134393
Föregående V50 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=112406
Skriv gärna Löst i rubrik el. liknande när problemet är avhjälpt samt vad som gjorde det i ett meddelande
Föregående: V60 T4f OCR -12 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=134393
Föregående V50 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=112406
Skriv gärna Löst i rubrik el. liknande när problemet är avhjälpt samt vad som gjorde det i ett meddelande