Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade nog lämnat in den för en hjulinställning samt be dem kolla över bussningar och dämpare när de gör inställningen. Ibland ingår ju t.o.m den tjänsten i hjulinställningen.
Beroende på kompetens och intresse på stället du gjorde hjulinställningen så kan man ju tycka att de kunde uppmärksammat "stort glapp på inre styrled på höger sida".
Nu åker du ju på ytterligare en hjulinställning.
Gör man en hjulinställning måste den som gör det upptäcka glapp i styrled. Helt meningslöst att göra några inställningar med glapp i styrleden.

Jag hade en V70 med liknande beteende som din och där var det de beryktade främre bussningarna i bakre länkarmarna som var tokslut.

Har också haft en V60 -14 och väghållningen var kanonbra så den bör vara stabil.
berrabus skrev:Gör man en hjulinställning måste den som gör det upptäcka glapp i styrled. Helt meningslöst att göra några inställningar med glapp i styrleden.

Jag hade en V70 med liknande beteende som din och där var det de beryktade främre bussningarna i bakre länkarmarna som var tokslut.

Har också haft en V60 -14 och väghållningen var kanonbra så den bör vara stabil.
Ja men man tycker ju att besiktningsmannen borde ha upptäckt glappet också. Speciellt när man ber honom kolla allting noggrannt.

Alla bussningar osv såg bra ut iallafall enligt bilia. Så får hoppas att det blir bättre när styrleden är bytt. :-D
Man behöver bara kolla toe-inställningen när man har meckat med styrlederna, det fixar säkert verkstan..
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]