Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cec12
Skall köpa en XC60, D4, från 2017 som gått 8500 mil. Har erbjudits serviceavtal med 15 procents rabatt över 3 år som skall kosta 585 kr/månad. Då ingår 3 servicetillfållen varav det sista med kamremsbyte. Kommer köra cirka 2500mil/år.
Tycker kostnaden låter hög för avtalet. Vet dock ej vad servicen normalt kostar för denna bilmodell. Är det en bra eller dålig idé att teckna serviceavtal?
Användarvisningsbild
av batmac
Du betalar alltså ca 21000kr för avtalet.

Sista servicen kommer antagligen landa på någonstans kring norr om 10000kr.

Då ska alltså service år 1 och 2 kosta 5500kr/år. Jag tycker det låter lite dyrt, men samtidigt så brukar serviceavtalen för begagnade bilar innebära totalkostnaden för service, med lite rabatt och tillgång till hyrbil vid service. Du kan ju alltid be dem speca upp den förväntade kostnaden. Vet man med sig att man kommer ha bilen dessa tre år, alltid kommer vilja serva på samma ställe och vill ha en fast kostnad så tycker jag service-avtal är väldigt trevligt. Bara att boka, lämna in, hämta hyrbil och inte behöva bry sig mer än så.

Har inte märkt nåt och kameran funkar s[…]

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag lig[…]

Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Jag köpte en ny XC70 av 2012 års modell[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]