Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var till Helmia bil igår för att uppdatera navigatorn för att själv kunna ladda ner kartor och uppdatera med usbminne, när mekanikern hållit på 30 min ringde han och sa att han hade problem med att få in mjukvaran i navigatorn men skulle försöka igen, efter ytterligare 20 min ringde han igen och ville att jag skulle komma, när jag kom dit sa han att skärmen var svart och ingenting fungerade ,varken navigator eller stereon fungerade utan allt var svart , han trodde att styrenheten lagt av vid uppdateringen och en ny kostade 7500 kr men att mjukvarugarantin skulle stå för kostnaden, fick ny tid idag kl 0800 då han skulle få en ny styrenhet kl 0700 , ska bli intressant att se om allt kommer igång igen efter bytet.
tråkigt det där, var ute för det själv...
men
tidiga bilar före struktur vecka 1425 c:a behöver laddas om i två steg, och det fattar inte vida.
fick backa min och sen göra om göra rätt så nu funkar den.
Var in igår igen och fick ny styrenhet och skärm , tog lång tid då jag väntade på plats men efter mycket strul fick han igång det igen och nu kan jag ladda in kartor själv,dock stod det i displayen att laddningen skulle ta 3 timmar så jag fick avbryta då jag inte har tid med det då jag jobbar em, får bli imorgon fredag, nackdelen är att det blev 6 st små brytmärken i aluminiumramen runt ventilationen under skärmen och det såg jag inte förrän jag var halvvägs på väg hem och skulle sen till jobbet, ringde dom därifrån och ska in till veckan och visa upp skadan, fördelen var att det skulle kosta 2300 att få in mjukvaran men eftersom skärmen blev svart så fick jag allt nytt på mjukvarugaranti och fick betala 1300 kr så det blev en tusing billigare.

Personligen skulle jag ha bytt låsmekanismen[…]

Ser bar ut men dom är i vägen när d[…]

Så vad är vettigt att köra med f&o[…]

Nolla motor V70 D3

Hej! Har tagit mig an en V70 D3 2011 (2 liter, 5[…]