Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ankle
Spolning av lådan lät ju sjukt billigt. Normalt sett byter man väl oljan 3-4 ggr för att det skall klassas som en 'spolning' väl? Kan ju knappast täckas av den där oljekostnaden...

Jag hade inte brytt mig om att spola lådan om jag skulle sälja...

...men hade jag köpt en bil och läst på tilräckligt mycket innan köpet så hade jag varit noga med och kolla om lådan spolats. :P (dvs jag är en petig köpare - alla är inte det...)
av mortimer
Spontant om du ändå ska sälja bilen så hade jag skippat spolning av låda och oljebyte i Heldex kopplingen. Säljer du privat så finns det kanske någon enstaka av de bilintresserade som bryr sig och avstår från köp om det inte är gjort. Säljer du till bilfirma så får du inte tillbaka en enda krona av det, som dessutom inte ingår i Volvos serviceprogram.
Ska du behålla bilen så hade jag bytt allt du fått pris på, eventuellt gjort något av det själv för att hålla ner kostnaden. Troligen gjort oljebytet på Haldexen själv. Sen brukar jag köpa motorolja själv och skicka med på service och ändå få stämpel (de noterar dock att kund har egen olja), 95-100kr/l istf ca 170-200kr/l för exakt samma olja. Med ca 6liter olja så blir det ändå drygt 500kr.

Ser bar ut men dom är i vägen när d[…]

Så vad är vettigt att köra med f&o[…]

Nolla motor V70 D3

Hej! Har tagit mig an en V70 D3 2011 (2 liter, 5[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tun[…]