Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anden86
Helt sjukt finns det inte ett enda utbytesfilter som inte kräver olja? Bilen gäller en v60 T6 PS, Varit in på Upplands-motor, bilia och varit i kontakt med polestar själva. Går inte köpa längre , får köpa T6 original och stoppa i säger samtliga. Alltså polestar performance filtret vill de inte sälja mig längre.

Så ja, alternativ?
Anden86 skrev: tor 04 jul 2019, 19:12 Helt sjukt finns det inte ett enda utbytesfilter som inte kräver olja? Bilen gäller en v60 T6 PS, Varit in på Upplands-motor, bilia och varit i kontakt med polestar själva. Går inte köpa längre , får köpa T6 original och stoppa i säger samtliga. Alltså polestar performance filtret vill de inte sälja mig längre.

Så ja, alternativ?
Då kommer ju följdfrågan: Vad sätter man i en bil som är utrustad med Polestar Performance Parts-paketet vid service....?
Anden86 skrev: tor 04 jul 2019, 22:27 Ja såklart när det är dags för service. Det är inte dags för det nu och det verkar ju helt stört att jag inte kan köpa ut mitt filter från volvo när det passar lixom.
Asså, jag trodde att det hade utgått ur sortimentet...
Vad har det för art.nr?

Var sitter Volvo On Call batteriet i bilen och vad[…]

Fläkten bryr sig inte om hur varmt du tycker […]

Ja, den prissättningen råkade jag ocks&[…]

installera dragkrok

Så kallade strömtjuvar fungerar inte al[…]