- sön 30 jun 2019, 15:56
#1324129

Båda fullservade (sett böckerna), en ägare, samma utrustning i övrigt. Har än så länge inte hunnit gräva så mycket i återförsäljaren av V60n dock.
MartinS skrev:Man får hålla koll på nivån i bakre differentialen, det kan läcka ut olja via knutarna och om den går med för lite olja i den går ett lager.Det är sant. Gah. Dessa bilköp. Blir inte klok. Kikar just nu på en V60 D5 AWD och en S60 D5 FWD. V60n saknar keyless och appstyrningen av värmaren, men har istället AWD och är en kombi. Viket såklart S60n inte har. Magkänslan säger S60 men jag kanske villhöver en kombi med fyrhjulsdrift för att säkert ta mig genom stan
Sen är det ju så att det är en vinkelväxel, en kardan, en haldexkoppling, en differential, två extra drivaxlar med fyra extra knutar. Klart det kan ge lite extra bekymmer men det behöver inte göra det.

Båda fullservade (sett böckerna), en ägare, samma utrustning i övrigt. Har än så länge inte hunnit gräva så mycket i återförsäljaren av V60n dock.
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Väntar på: VW ID.7 Tourer GTX Edition - 2025
Tidigare:
Tesla Model 3 LR AWD 2020, VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018, Volvo V60 D4 Summum 2016, Volvo S60 D5 Summum 2011, Audi A4 2.0 TDI Proline 2009, Volvo V70 2.0F Momentum 2009
Väntar på: VW ID.7 Tourer GTX Edition - 2025
Tidigare:
Tesla Model 3 LR AWD 2020, VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018, Volvo V60 D4 Summum 2016, Volvo S60 D5 Summum 2011, Audi A4 2.0 TDI Proline 2009, Volvo V70 2.0F Momentum 2009