Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Är det någon som vet vad en 6000 mils service kostar till en V60 CC D4 AWD Summum Advanced -17 ?
Vad ligger priserna på detta i Stockholmstrakten ? Bilia? Rejmes? Andra auktoriserade verkstäder?
Jag gjorde motsvarande service på min förra V60 AWD -15 I vintras. Jag betalade 2930 kr exklusive olja (den köpte jag själv, skiljde 700 kr för samma olja mellan verkstaden och oljemagasinet).

Min service innehöll:
Service 2.0 med mjukvaror
Oljebyte
Multifiler byte
Bromsvätska byte

Jag gjorde servicen på Landvetter Biltjänst, en liten auktoriserad verkstad strax utanför Göteborg. Bilia här ville ha 6000 kr för samma jobb (med oljan).
Tack för svar. Jag betalade ca 5200kr för 4500mils servicen och då fick jag reda på att 6000 mils servicen skall kosta ännu mer och då runt 7000kr. Är på Bilia och gör mina service.
I ditt pris ingår väl inte assistans ? På Bilia ingår Volvo assistans i 1 år i priset.
CabBO skrev: lör 08 jun 2019, 21:54 Tack för svar. Jag betalade ca 5200kr för 4500mils servicen och då fick jag reda på att 6000 mils servicen skall kosta ännu mer och då runt 7000kr. Är på Bilia och gör mina service.
I ditt pris ingår väl inte assistans ? På Bilia ingår Volvo assistans i 1 år i priset.
Jo, det var med förlängning av Volvo Assistans och hela paketet. Ska vara precis samma arbete som Bilia utför, då de båda är fullvärdiga Volvoverkstäder och ska utföra samma arbete. Troligtvis är skillnaden du har fått i pris på grund av bromsvätskebytet, alternativt om de vid förra servicen inte har bytt multifilter (gjort en såkallad anpassad basservice, för bilar som max har rullat 1500 mil sen senaste service, har jag för mig).

Av de 2930 kr jag betalade var 681.25 kr kostnaden för bromsvätskebytet, inkl bromsvätska.
Nu vet jag inte om Mechanum är billigare men vill man ha Volvo Assistans får man det där med, kan vara värt att ta prisuppgift i alla fall.

681.25kr var ok pris för bromsolja, tänkte inte sist bilen var på bila i våras då verkstäder normalt tar en 800kr för detta så lät de byta den med. Kom och tänka på att det blev lite dyrt senare och jo då, bromsoljan tog de 1600kr för att byta vid servicen
Micce1980 skrev:Nu vet jag inte om Mechanum är billigare men vill man ha Volvo Assistans får man det där med, kan vara värt att ta prisuppgift i alla fall.

681.25kr var ok pris för bromsolja, tänkte inte sist bilen var på bila i våras då verkstäder normalt tar en 800kr för detta så lät de byta den med. Kom och tänka på att det blev lite dyrt senare och jo då, bromsoljan tog de 1600kr för att byta vid servicen
Mechanum är dyrare än Bilia på att byta kamrem på min VEA. Inte mkt men iallfall...
berrabus skrev:
Micce1980 skrev:Nu vet jag inte om Mechanum är billigare men vill man ha Volvo Assistans får man det där med, kan vara värt att ta prisuppgift i alla fall.

Mechanum är dyrare än Bilia på att byta kamrem på min VEA. Inte mkt men iallfall...
Så kan det kanske vara. Men cirka 1000kr billigare att byta bromsskivor och belägg än bilia. Antar att det tar ut sig i slutändan och man gör bäst i att göra det själv ;-) Skulle dessutom få 10% prova på där om jag nu nappat på att betala närmare 10 000kr för detta. Bäst blir väl att begära in några offerter
Jag skall kolla på en mindre auktoriserad volvoverkstad (ej Bilia, Rejmes mm) och se vad det kostar. Tack för alla svar.

Var sitter Volvo On Call batteriet i bilen och vad[…]

Fläkten bryr sig inte om hur varmt du tycker […]

Ja, den prissättningen råkade jag ocks&[…]

installera dragkrok

Så kallade strömtjuvar fungerar inte al[…]