Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ska lägga in ett slutsteg til sub och dra ström direkt från batteriet. Jag finner inga hål med kablar under dashboard och från säkringsbnoxen i motorrum är det så trång så jag klarar inte av att se vart kablarna går. Det kan se ut som om dom går in där så är det högt upp, kansje inn bakom dashboard?

Helst skulle jag vilja hitta detta hål och klämma in kabeln på samma ställe.

Jag har en automat så det ser ut som det är ett hål där kopplingen ska sitta, men är osäker på om detta är ett ok ställe att dra ström. Kan kabeln bli för varm? âr den säker den vägen.....ska jag beskydda den på nått sätt osv är tankar som poppar upp.
Ska nog finnas en möjlighet iaf under kupéns säkringsbox, där passagerarens tår på fötterna hamnar på mattan, den viks säkert bara åt sidan. Där bör det då finnas en gummibussning man kan skära ut ett lagom stort hål i

Edit: Se annars

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil och årsmodell
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten i ditt fall skriva te.x. "motorvärmare, kupékontakt"

Spara den sidan till om annat ska meckas med
När man drar in kabeln till kupevärmaren gör man det i ett hål i framkant på golvet under mattan vid passageraren. Det kan dock va lite varmt där på utsidan vilket man väl får ta hänsyn till, inte så långt ifrån turbon på en T6:a, osäker hur det är på en oljebrännare.

Var sitter Volvo On Call batteriet i bilen och vad[…]

Fläkten bryr sig inte om hur varmt du tycker […]

Ja, den prissättningen råkade jag ocks&[…]

installera dragkrok

Så kallade strömtjuvar fungerar inte al[…]