Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vet inte riktigt om detta är rätt forum, men eftersom det är en V60 2014 (D4 VEA) så slänger jag in detta här.
Edit: självklart lyckades man ju få inlägget i fel V60-forum, gäller alltså äldre V60:n till 2017

Är lite smått frustrerad över en "evighetslång" väntan på reparation (2,5 vecka). Bilen packade ihop med felmeddelande och efter bra service med Volvo on call och bärgning till verkstad så börjar det enerverande. Bilen bogseras till verkstad den 18 maj och första svaret är att de kan börja felsöka den 4 juni (!) Lyckligtvis lyckas de felsöka redan första arbetsdagen efter att bilen kommit till verkstaden, och konstaterade att egr-ventilen kastat in handduken. Nu skulle de alltså fixa felet den 4 juni istället för att felsöka. Visst, bilen är nu klar, men kan inte hämtas ut pga strulande datasystem hos Bilia. Det går tydligen inte heller att betala mot faktura eller via carpay och inte heller finns någon lånebil under tiden som min bil står färdigservad med inte kan lämnas ut.

Jag är inte van vid att bråka med verkstäder, men nu börjar tålamodet tryta lite. Vet inte om jag är kräsen, men det känns som väl lång väntetid för detta. Att bilen sen inte går att hämta ut när den väl är reparerad, pga datastrul, känns än mer märkligt. Som extra salt i såren pajade ventilen mindre än 4 veckor efter att den femåriga avgasgarantin gått ut (och ca 600 mil över de 8000 mil garantin gäller) så jag får ju betala en hyfsat rejäl självrisk på 3500kr.

Borde man kunna förhandla sig till någon typ av kompensation för att bilen inte går att hämta ut när den är klar? Ingen möjlighet till goodwill pga raset precis efter garantitiden gått ut? Verkstaden verkar inte vara sugna på det och försäkringsbolaget (Volvia) hänvisar bara till verkstaden.

Lite frustrerad, men jag kanske bara är gnällig och bortskämd?
Kan dom inte lämna ut bilen pga dataproblem skulle jag kräva repet som kompensation för att bilen är obrukbar pga deras datorer. Annars är de bara att fara dit å slänga upp kontanter i ansiktet på dom å säga att du ska ha din bil annars anmäler du dom för stöld lr nåt😂😜
Ja, det där med kontanter har man ju nästan glömt bort, men bra förslag. Nu har det dock löst sig, och nån chef hade tydligen sagt ok till att lämna ut bilen ändå, sedan kommer detta nog att lösa sig med betalning via Carpay. Ett dygn försenat, men nu har man iaf bilen och förhoppningsvis lite rabatt på nästa besök på verkstaden...
Volvo 760 mätarhus

Hej, belysning i mätarhus samt vid fläkt[…]

Köpråd v60 2015-2016, D4

Ska du ha den 4 cyl så köp 2017-201[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag har liknande problem. Hur känns det n&aum[…]

Köpråd V60 Recarge

Elvärmare jag tycker allt den höll m&ari[…]