Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej allesammans,

har en V60 2015 D4 AWD OR som har gått 18000mil ganska precis.

Det återkommer frekvent vibrationer i gas samt bromspedal, i låga och höga farter. Visst det blir värre om det är dåligt underlag, men känner det också på nyasfalterade vägar. har gjort en hjulinställning på framdäck men skall även lämna in för hjulinställning baktill också.

Är det någon som vet om det kan vara något annat? Känner även smått vibrationer i förarsätet ibland, inte så mycket dock. Ibland vibrerar det väldigt krafigt i gaspedalen och får då sätta på adaptiva farthållaren då nästan hela benet vibrerar... Jag har helt nya friktionsdäck på, Michelin.
Är detta något som kommit ju nu eller alltid funnit där? Små vibrationer i pedalställ, ratt, stolar och chassie är standard med 5-cyl dieseln och har det själv i min XC60 my17 samt kännder detsamma i all andra Volvobilar jag kört oavsett modell.

Men är vibrationerna så kraftiga som du beskriver är det ju nått helt annat så hjulinställning lär inte lösa något däremot kan det vara obalans i hjulen som kan vara orsaken. Följer vibrationerna varvtalet på motorn eller hastigheten på bilen?
Tack för info! Dessvärre har jag bara kört 1500mil och inte tänkt på hur länge det har funnits, men har nog vart så sedan jag köpte den i Oktober 18. Jag har inte tänkt på om vibrationerna följer varvtalet på motorn eller hastigheten, skall känna efter lite och återkomma om det :)

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]