Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej

Hittade denna bil https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... w=3&last=1

Volvo V60 T4 Automat Momentum -14 med 14 000 - 14 499 mil. Priset är högt tycker jag men det är inget problem tänker ändå inte köpa den för det priset ^^

Men när det kommer till miltalen så är den på 14 000 - 14 499 mil. Är detta okej för en en sån volvo? kommer jag köpa den och behöva spendera mycket tid på verkstaden hela tiden, vad tycker ni om den med hur långt den har gått och modellen?

Tack.
Miltalet är inga problem, och den lär inte behöva gå ner i pris för att bli såld heller.

Har ju en likadan t4f, 12:a och är hur nöjd som helst. En T4 räcker till allt enligt mig, bra i stan och klarar av att passera Tyskland med också utan att skämmas för sig. Verkstadsbesök är ju svåra att veta men är bromsar och däck bytta så lär det inte bli så många andra överraskningar.

Den står som kreditköp, vet inte hur man löser sådant men värt att kolla upp innan köp
Micce1980 skrev: tis 18 dec 2018, 22:59 Miltalet är inga problem, och den lär inte behöva gå ner i pris för att bli såld heller.

Har ju en likadan t4f, 12:a och är hur nöjd som helst. En T4 räcker till allt enligt mig, bra i stan och klarar av att passera Tyskland med också utan att skämmas för sig. Verkstadsbesök är ju svåra att veta men är bromsar och däck bytta så lär det inte bli så många andra överraskningar.

Den står som kreditköp, vet inte hur man löser sådant men värt att kolla upp innan köp
hej,

Tror att det är bäst att söta affären igenom banken då?

Eller ska man kanske skicka iväg ett mejl till honom= hah vet ärligt talet inte vad jag ska fråga ens...
14000 är inte långt, dubbla det så börjar vi närma oss långt.
Motormässigt finns det egentligen inget att oroa sej för, någon har fått byta vattenpump tidigare, men det är nog inget att bekymra sej om i ditt fall, det var äldre bilar vad jag minns.
Kamremmen ska bytas vid 18000, det är väl nästa stora, och enda stora.
Växellådan däremot, den bör du vara betydligt mer uppmärksam på. Smårycker den vid jämn belastning på hög växel (syns bäst på varvmätaren som rör sej några 100 varv upp o ner)?
Och är oljebyten gjorda som dom ska?
Det är en dubbelkopplingslåda, så den är rätt känslig för misskötsel. Provkör _länge_, gärna en timme, där sista 20 minutrarna är i stadstrafik.

Sen chassimässigt, väldigt lite att tänka på. Om inte de främre bussningarna till bakre länkarmarna är bytta, så är de förmodligen slut eller snart slut. Stötdämparna bak kan läcka, men det är (än så länge) inte jättevanligt och syns väl om man tittar in under bilen.
TommyP86 skrev: ons 19 dec 2018, 06:41 14000 är inte långt, dubbla det så börjar vi närma oss långt.
Motormässigt finns det egentligen inget att oroa sej för, någon har fått byta vattenpump tidigare, men det är nog inget att bekymra sej om i ditt fall, det var äldre bilar vad jag minns.
Kamremmen ska bytas vid 18000, det är väl nästa stora, och enda stora.
Växellådan däremot, den bör du vara betydligt mer uppmärksam på. Smårycker den vid jämn belastning på hög växel (syns bäst på varvmätaren som rör sej några 100 varv upp o ner)?
Och är oljebyten gjorda som dom ska?
Det är en dubbelkopplingslåda, så den är rätt känslig för misskötsel. Provkör _länge_, gärna en timme, där sista 20 minutrarna är i stadstrafik.

Sen chassimässigt, väldigt lite att tänka på. Om inte de främre bussningarna till bakre länkarmarna är bytta, så är de förmodligen slut eller snart slut. Stötdämparna bak kan läcka, men det är (än så länge) inte jättevanligt och syns väl om man tittar in under bilen.
härligt att höra, hur mycket tror du att det kostar att byta kamrem till bilen?

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]