Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick igår ett felmeddelande i displayen som försvann blixtsnabbt. Det blinkar till i en tiondels sekund, helt omöjligt att hinna läsa. Det enda jag hinner se är en orange, eller möjligen röd varningstriangel och någon text. Detta upprepas minst 100 gånger under en runda igår. Vi gjorde flera stopp och in i olika affärer. Felmeddelandet återkom. Det var dimma och mörkt, men inget regn. Det tragikomiska i det hela var att vi var ute och såg på Österlen lyser. Ett arrangemang där byarna tänder upp marschaller i långa rader längs vägarna och diverse ljusspel. Många öppna gårdar och affärer.

Kan dessa felmeddelanden läsas ut med en Icarsoft eller hos en Volvoverkstad?
EbbevonVolvo skrev:Jag fick igår ett felmeddelande i displayen som försvann blixtsnabbt. Det blinkar till i en tiondels sekund, helt omöjligt att hinna läsa. Det enda jag hinner se är en orange, eller möjligen röd varningstriangel och någon text. Detta upprepas minst 100 gånger under en runda igår. Vi gjorde flera stopp och in i olika affärer. Felmeddelandet återkom. Det var dimma och mörkt, men inget regn. Det tragikomiska i det hela var att vi var ute och såg på Österlen lyser. Ett arrangemang där byarna tänder upp marschaller i långa rader längs vägarna och diverse ljusspel. Många öppna gårdar och affärer.

Kan dessa felmeddelanden läsas ut med en Icarsoft eller hos en Volvoverkstad?
har själv råkat ut för fenomenet att se en skymt av "fel" precis när jag startat bilen men har försvunnit lika fort igen skum situation för bilen har funkat bra, undrar det samma om det ligger någon kod på det när man väl ska in på service?
Jag har nu läst med Icarsoft, och där fanns inga felmeddelande. Inget heller i bilens meny. Meddelandet blixtrar till i kanske en tiondels sekund. Jag vill inte heller sitta med mobilen och filma under tiden jag kör, men om det fortsätter så får jag be någon sitta vid sidan om mig och göra det. Ibland flera minuter mellan, för att sedan komma med ett par sekunders mellanrum.
4ever skrev:Kolla nivån på kylarvätska när min va låg gjorde den lika dant
Tack för tipset. Ska genast kolla det! :-)
Ska ut på en 15 mila runda nu, så det blir en koll innan jag ger mig iväg.
Kylarvätskenivån var som den skulle, tyvärr. Körde till destinationen utan något felmeddelande. På hemvägen kom meddelandet tre mil innan jag var hemma. Tror att felmeddelandet kom 5 gånger. Lika blixtsnabbt som innan. Undrar vad i hel-vete det kan vara? Blir nog att ringa ett samtal till min PST under veckan, om inte någon här har någon bra gissning.
volvofantast skrev:Var kylarnivån på max?
Ja.
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]