Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Idag på morgonen när jag skulle iväg fick jag upp ett meddelande i infotainment-skärmen jag aldrig tidigare sett.
Det stod på engelska och löd ungefär:
Kommunikationsproblem med skärmen. Skärmen startas om om 10 sekunder.

Sagt och gjort, skärmen tvärslocknade efter dessa sekunder, men sen var det bara att starta om den igen.Den startades inte upp automatiskt.
Försökte provocera fram felet igen genom att stänga av och låsa bilen (V60 MY17), men utan resultat, både direkt efteråt och vid ankomst till dagens destination.

Någon som har upplevt något liknande eller har andra tankar? En tillfällig bugg eller något fel i skärmens styrning kanske?
Bilen ska in på verkstad om 3 veckor, ska påtala detta och be att det kollas upp.
av Lockis
fjohan82 skrev: tis 30 okt 2018, 06:59 Idag på morgonen när jag skulle iväg fick jag upp ett meddelande i infotainment-skärmen jag aldrig tidigare sett.

Sagt och gjort, skärmen tvärslocknade efter dessa sekunder, men sen var det bara att starta om den igen.Den startades inte upp automatiskt.
Försökte provocera fram felet igen genom att stänga av och låsa bilen (V60 MY17), men utan resultat, både direkt efteråt och vid ankomst till dagens destination.

Någon som har upplevt något liknande eller har andra tankar? En tillfällig bugg eller något fel i skärmens styrning kanske?
Bilen ska in på verkstad om 3 veckor, ska påtala detta och be att det kollas upp.
Har haft nått liknande ett par gånger i min.
Fast då har det nog varit hela systemet som startats om.
Har absolut 0 idé om vad det beror på.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Lockis skrev: tis 30 okt 2018, 08:33
fjohan82 skrev: tis 30 okt 2018, 06:59 Idag på morgonen när jag skulle iväg fick jag upp ett meddelande i infotainment-skärmen jag aldrig tidigare sett.

Har haft nått liknande ett par gånger i min.
Fast då har det nog varit hela systemet som startats om.
Har absolut 0 idé om vad det beror på.
Okej, tack!
Jag ska be min PST att kolla upp detta, kanske finns det någon felkod eller annan eventuell återkallelse.
Hade en Volvo på jobbet där skärmen dog, den byttes kostnadsfritt trots att garantin var utgången.
av Mumsmums
Har haft samma på min vid två tillfällen. Påtalat för min POB, Personlige OljeBytare vid service men han hade ingen aning om vad eller varför.
av Tiimpan
Om datatrafiken är slut på simkortet eller kortet gått ut på datum kan detta hända. Hade min inne för liknande fel. Hade dock inget kort alls.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Märkligt... Kortet har endast nyttjat RTTI senaste månaden och har varit i bilen i drygt ett år, det borde inte ha passerat någon av dessa marginaler.
Ett SIM ska väl inte behöva bytas var 12e månad?
Har typ 15 GB på detta så det finns utrymme för surf etc.
av Lockis
fjohan82 skrev: ons 31 okt 2018, 16:43 Märkligt... Kortet har endast nyttjat RTTI senaste månaden och har varit i bilen i drygt ett år, det borde inte ha passerat någon av dessa marginaler.
Ett SIM ska väl inte behöva bytas var 12e månad?
Har typ 15 GB på detta så det finns utrymme för surf etc.
Kan vara 12 månaders "bäst före" på din data trafik.
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]