Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi lämnade in våran Volvo på lokala Mekonomen för felsökning då bakdörren tappade all el. Går inte att låsa eller låsa upp dörren med knapptryckning, elfönstren fungerar inte heller.
Mekonomen gjorde felsökning och sa att det var låskistan. Så de böt den men det fungerade fortfarande inte då sa de att det var ddm/styrdon som skulle bytas. Och att Volvo var tvungen att göra det då den ska programmeras om.
Vi bokade tid till Volvo och har idag hämtat bilen.
Fortfarande samma problem.
Mekonomen säger att de Har mätt och el kommer in i dörren men inget händer.
Har i dagsläget lagt ut ca 8000 på det hela och felet är inte ens lokaliserat. Någon här inne som kan ha en idé om vad felet kan vara.
I efterhand borde vi ha lämnat till Volvo direkt men deras avgift för felsökningen var över 4000 och det skulle inte ens rabattera den summan om man åtgärdade felet. Var dumsnål och valde betala Mekonomen 600 för felaökningen

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Har pratat med Mekonomen (läs skrikigt mig hes) och
De kommer montera in den gamla låskistan och debitera mig 1100kr felsökningen de gjorde samt arbetet för att sätta in den gamla låskistan.
Pratade med min personliga tekniker på Volvo och han kommer göra en felsökning till rabatterat pris (2000 istället för 4000)
Så får vi se vad som händer. Men oavsett vad är jag i dagsläget 5500kr back utan att ens veta vad felet är.
Känns tungt precis innan jul.
Hoppas bara de hittar och kan åtgärda priset.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]