Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Byter jobb o blir av med tjänstegolfen. Har mer eller mindre bestämt mig för en xc60 och har ett par månader på mig.
Hsr än så längre bara spanat in utbudet på nätet o inte förhandlat än i skarpt läge.

Jag har ett par frågor.

Bor på söder i sthlm, dvs miljözon 2 fr o m 2020. Vågar jag köpa en euro6-diesel? Långt över 90% av utbudet är dieslar.

Tittar i prisspannet 225-285000kr. Hur mkt kan man pruta på ett ungefär?
Euro 6 berörs inte av förslaget om miljözoner efter 2020. Inte ens 2022.
Ja lite svårprutat är det, lite kan gå eller så lyckas man att få viss rabatt på service eller något från deras butik. Men räkna inte med det, XC60 är lättsålda.

Alla känner inte till det fortfarande men kolla på wayke med, vissa handlare slopar ju blocket numera helt eller delvis
tack för svar. precis som jag läst om miljözonerna och Euro6 dieseln. Hoppas bara man kan lita på politikerna. skulle även Euro6 förbjudas lär den ju rasa i värde.
Ingen, eller liten prutmån alltså? Gissade nästan det. men lite förvånande då vissa av bilarna på t ex wayke tycks ha legat ute till försäljning i flera månader. De sitter väl lugnt i båten och bidar sin tid.
Dirk Diggler skrev: mån 08 okt 2018, 16:05 Hoppas bara man kan lita på politikerna. skulle även Euro6 förbjudas lär den ju rasa i värde.
Ja, hoppet lär vara det sista som lämnar människan. Men lita på politiker? Det var väl ändå att ta i. :-)
Skulle inte vara speciellt rädd att köpa en Euro6 idag, känns konstigt om de skulle förbjuda dom, och priset lär ju inte rasa nämnvärt för det finns andra bilägare och städer som använder bilar utanför typ Stockholms miljözoner.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]