Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av p1ngwin
Har lagt märke till att jag har Volvo 740 broms tjutet när man bromsar in lite försiktigt. Det kommer alltid när man nästan står still och håller väldigt löst på bromsen. Är det någon som har märkt liknande på sin V60? Min har rullat 3900 mil nu och är från 2017. Väldigt störande och känns pinsamt på en "premium" bil. :-(
Användarvisningsbild
av LazerHawke
skriker om mina bromsar med s60 -15 speciellt när man bromsar in vid typ en "drive in" på donken som exempel på fart
Användarvisningsbild
av Derank
Samma här. Det blir så med automat och dragläge

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av mattish
Samma här.
Service i fredags på bilen. De ville byta beläggen för det överkomliga priset 2495:-. Då ingick beläggen!! :devil:
Användarvisningsbild
av Derank
De ringde iaf och erbjöd dig att byta, då jag servade sist missade de helt att kolla m´bromsarna, då jag en mån senare bytte till sommardäck såg jag att det endast var ca 3mm kvar bak, påpekade detta och de bytte for free efter lite tjat.

Merförsäljning brukar ju annars vara volvos grej så det var uppenbart att de inet ens kollat på servicen, de ursäktade sig med att den där meken var otroligt snabb på att göra servisar...........vilket jag kan förstå
av mattish
Jag sa åt teknikern att det var hutlöst för dyrt.
Där emot hittade de en trasig EGR och en tempgivare som var kass så bilen ska in igen.
Användarvisningsbild
av Derank
Bra att de hittar fel iaf, jag körde runt med en defekt framdämpare i 4000mil innan de gav med sig att det var dämparen som slog och levde rövaren och till sist bytte den, började låta 14dagar efter att jag köpt bilen.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]