Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fexe
Hej!

Hittar inte något om detta så jag försöker med en ny tråd. Jag har tappat min silvriga plastbit/"skydd" som sitter över "hålet" för att skydda när jag delat mitt drag. Bilia vill ha 600:- för en ny sådan liten plastbit och jag tycker det känns onödigt dyrt för plast. Det borde finnas massor av sådana då det krockas en del Volvos under ett år, eller? Jag har försökt hitta en på diverse bildelshemsidor och att ringa runt till bilskrotar, men ingen har någon sådan. Ingen alls.

Hoppas någon här har någon bra idé var jag kan hitta en!
Hade tur på jb bildemo när det hände mig
Fexe skrev: fre 21 sep 2018, 14:51 Hej!

Hittar inte något om detta så jag försöker med en ny tråd. Jag har tappat min silvriga plastbit/"skydd" som sitter över "hålet" för att skydda när jag delat mitt drag. Bilia vill ha 600:- för en ny sådan liten plastbit och jag tycker det känns onödigt dyrt för plast. Det borde finnas massor av sådana då det krockas en del Volvos under ett år, eller? Jag har försökt hitta en på diverse bildelshemsidor och att ringa runt till bilskrotar, men ingen har någon sådan. Ingen alls.

Hoppas någon här har någon bra idé var jag kan hitta en!
Det är en så specifik del så jag tror att det är svårt att hitta på andra ställen än bilskrotar och hos Volvo, inom landets gränser.
Som sagt JB, har du ringt till Jönköpings Bildemontering? Dom brukar kunna plocka fram det mesta, även om det inte finns ute på webben. Kanske är en sådan bil på väg in för demontering tex.
Hittar man en på Bildelsbasen så vill dom oftast ha halva nypriset, med lite frakt så närmar man sig nypris, tyvärr.
Cotag skrev: fre 21 sep 2018, 16:57 Hittar man en på Bildelsbasen så vill dom oftast ha halva nypriset, med lite frakt så närmar man sig nypris, tyvärr.
Ofta är det fraktfritt tycker jag :)
Micce1980 skrev: fre 21 sep 2018, 21:08
Cotag skrev: fre 21 sep 2018, 16:57 Hittar man en på Bildelsbasen så vill dom oftast ha halva nypriset, med lite frakt så närmar man sig nypris, tyvärr.
Ofta är det fraktfritt tycker jag :)
Här vill dom ha 125 SEK för plastbiten som passar på min. 500 SEK i frakt känns sådär.. :ninja:
Bilagor
drag.JPG
drag.JPG (66.94 KiB) Visad 2222 gånger
Ja jo men själv har jag bara köpt fraktfritt iaf, bland annat en sådan förra hösten :)
600kr för en ny original modellanpassad lackad detalj på en typ 300.000kr bil kan väl inte vara något problem, skulle aldrig köpt en beggad med dyr frakt.
Nej, det är inte summan i sig som är för dyr, men det är dyrt, enligt mig, för en plastbit (när jag vet att den troligen kostar under hundralappen att producera). Det borde rimligtvis vimla av sådana, men det gör det inte och jag väl fel som antar att det skulle vara någorlunda enkelt att skaka fram en sådan. Det var betydligt svårare än vad jag trodde och jag köper en från Bilia inom kort.

Tack för hjälp i alla fall!
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]