- ons 15 aug 2018, 16:58
Ja ja men grejen är att jag ska öppna dörren till barnen för de kan inte öppna från insidan själva 

Moderator: Moderatorer
fjohan82 skrev: ↑ons 15 aug 2018, 16:26Handtagen har inga knappar. Jag gjorde som du sa och höll nycken i andra handen men det händer ingenting. Det kanske är så på volvo.Visus skrev: ↑ons 15 aug 2018, 15:28Har bilen keyless är det gummiknappar på yttre dörrhandtagen. Dessa trycker du på så låses dörrarna.fjohan82 skrev: ↑ons 15 aug 2018, 14:27 Har bilen keyless (knappar på yttre handtagen)..?Jag vet faktiskt inte har inte tittat men jag tror att handtagen är hela utan knappar man kan dra dem bara. Om det finns "kanske" ska man trycka på knappen eller?
Jag jobbar till 23 så kan inte kolla innan![]()
Vet inte om jag missuppfattar dig, men min tanke är dock att du testar följande: Starta och kör med bilen så att dörrarna låser sig. Stanna och stäng av bilen. Ta med dig nycken och gå ur bilen. Stäng förardörren. Efter detta testar du att öppna bakdörrarna.
På min bil är det viktigt att man har med nycken ur bilen för att bakdörrarna ska låsas upp/kunna öppnas från utsidan.
Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]
Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]