Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berrabus
mikebike skrev:Jag blev nekad reparation på Bilia för att jag hade chippat bilen. Bytte tillbaks och anlitade en annan verkstad. V70N....
Antar att det var en garantiåtgärd eller...?
Vad var det som skulle repareras?
av mikebike
berrabus skrev: fre 13 jul 2018, 13:55
mikebike skrev:Jag blev nekad reparation på Bilia för att jag hade chippat bilen. Bytte tillbaks och anlitade en annan verkstad. V70N....
Antar att det var en garantiåtgärd eller...?
Vad var det som skulle repareras?
Nä, bilen gick dåligt och det visade sig att gasspället behövde bytas (långt ifrån unikt på V70N).
av berrabus
Så vad du säger är att det var inget garantiärende, du skulle få betala hela reparationen själv men Bilia vägrade att byta gasspjället för att du hade "chippat" bilen?
Användarvisningsbild
av Derank
nu pratar vi säkert 15år bak i tiden, el har jag fel? då fick ju vissa för sig att om man chippade en bil kunde den i princip explodera, det var dok en konstig ursäkt, iom att du själv skulle stå för kalaset,

Jag ska in med min nuvarande ochså efter semester på reklamationsjobb, byte stötdämpare, byta infotaimentmodul och lite annat smått och gott, bilen är chippad till max och meken märker inet ens det då de provkör och ska felsöka

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]