Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

"POLESTAR innebär även en hel del andra optimeringsingrepp som bland annat gas- och gaspedalsrepons som kör bilen riktigt rolig att köra."
Nja, inte på den här "gamla" motorn va... :roll:

Men annars hör jag också till skaran som tycker ju mer text desto bättre.... så länge den är sann dvs... :D
W.A.P.E. skrev:Oj, med de färgerna och den panelen känns bilen som en förserie man var o kikade på vid ett event innan XC60 släpptes.
Det var den färgkombon som var vanligast vid lanseringen men den fanns med som val i åtminstone tre år. Absolut vanligaste skinnet på en MY09. Det var dock få som valde till den solida ekkonsolen, den är oftast silver. Ljus ratt är också relativt ovanligt.
Kan inte hålla med.
Att skriva ut en lista på extrautrustningen är ok. Men de gånger jag skrivit ut det så ringer det ändå människor o frågar när det står i annonsen. Men det är ändå bra info men är ändå något att tänka på. Människor orkar inte läsa all text.
Fler saker i det ämnet.
Jag har jobbat som säljare o vet att en kund inte lyssnar/läser.
Så, om man vill köpa en dussinbil är det anonnsen som gör första sållningen o att då ta med onödig fakta gör att man tappar kunder. Onödig fakta är exempelvis att bilen säljs för att säljaren har ekonomi att skaffa en nyare bil än vad köparen av hans gamla bil har. Detta har en psykologiskt, nedvärderande effekt även om man inte tänker på den.

Sedan har vi all service o verkstadsbesök.
En kund vill köpa en fullservad, hel bil. Att då upplysa om service är att indirekt berätta att den har varit svindyr att äga. Lägger man då till allt som är bytt så säger psyket "o vad blir nästa sak att byta?"

Mitt senaste sälj.
Jag byter ofta andrabilen o har nu lärt mig.
Människor läser inte annonsen så håll dig kortfattat.
Mitt senaste sälj var en gammal V70 med defekter o jag fick ut mer än den var värd.
Beskrivning av bilen var två meningar o sedan skrav jag ut alla defekter.
Men jag la till alla bilder man kan göra på Blocket, även bakifrån där det tydligt syntes att den saknade dragkrok.
Jag blev nedringd o nu det bästa. En INVANDRARE (använder versaler då deras rykte med bilhandel inte är det bästa) frågade om dragkrok. Den behövde han.
Han provkörde o hans son som skulle bruka bilen tyckte det lär konstigt om den. Det visade sig att kompressorn till AC fungerade men nog var på väg att lägga av. Jag själv var inte medveten om det men insåg direkt när jag hörde o såg hur ett rör blev nedisat på några sekunder.
Först här prutade de o då med 3000kr på en AC-kompressor o sedan var bilen såld.

Så jag har lärt mig genom jobb som säljare o efter att ha köpt/sålt många bilar att man ska hålla sig kort samt använda sig av så mkt bilder man kan. O dölj inte defekter.

Inte att rekkomendera! "Läppen" vil[…]

Menar du styrtappen? Har ALDRIG lyckats slita av […]

Byte inre styrled

Med värme och multispray var inre och yttre b[…]

Hjälp att hitta delnummer

Löste det till slut. Krångligt och tr&a[…]