Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
Jag har autodim innerbackspegel och elinfällda ytterspeglar.
På Volvo tillbehörssida står det under elinfällda ytterspeglar att dessa dimmas i kombination med autodimmad innerspegel.
Hittar inget i menyerna för detta och enl spec så ser det inte ut sam det finns på min bil så jag undrar vad som saknas.
Behöver jag andra spegelglas och eller mjukvara?
Kan det vara så att det endast saknas mjukvara för det?
Bilagor
spegel.JPG
spegel.JPG (50.92 KiB) Visad 634 gånger
Användarvisningsbild
av kristianmann
Du behöver andre speglar och mjukvare. Jag har monterat dom på min V60, då vi i Danmark har hög skat på nya bilar, och då skulle Volvo ha 9000 dKr för autodim på inner- och ytterbackspegel :shock:
Så har monterat allt själv. 8)

Mvh,
Kristian
Användarvisningsbild
av Micce1980
Edit: Såg först efter jag postat att "kristianmann" postat :)

Framgår väl av monteringsmanualen?

Ser ut att behövas nya yttre spegelhus samt enheten i dörrarna till dem samt mjukvara, bland annat

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 888-3/2018
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Nja jag tror Volvo "fuskar" lite.
Jag har ljusledaren till mugghållaren men den lyser inte.
Så jag tänkte då jag har infällbara speglar med markbelysning så kanske det bara ska monteras spegelglas och in med mjukvara som kristianmann säger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Magnus-B skrev:Nja jag tror Volvo "fuskar" lite.
Så jag tänkte då jag har infällbara speglar med markbelysning så kanske det bara ska monteras spegelglas och in med mjukvara som kristianmann säger.
Kan vara så, men med mugghållare kan det med vara så att de hade slut på de utan ljus och monterade en med ljusledare. Lär ju ligga en kabel där iaf så en lampa är nog allt som behövs. Kan se om jag möjligen har en liggandes btw
Användarvisningsbild
av fjohan82
Intressant tråd!
Jag har auto på den inre spegeln, ska kolla om nytt glas och ev. mjukvara räcker till min kärra.
Känns lite lyxigt att byta hela spegelhuset.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Micce1980 skrev:
Kan vara så, men med mugghållare kan det med vara så att de hade slut på de utan ljus och monterade en med ljusledare. Lär ju ligga en kabel där iaf så en lampa är nog allt som behövs. Kan se om jag möjligen har en liggandes btw
Vi lär nog inte få reda på det heller.
Vet du vad det är för lampa i mugghållaren?
Senast redigerad av 1 Magnus-B, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Magnus-B skrev:Vi lär nog inte få reda på det heller.
Vet du vad det är för lampa i mugghållaren?
Inte sugen på att skruva och se efter?
Vid närmare eftertanke ska nog lampan komma med mugghållaren så den sitter kanske där redan men de ej kopplat in kabeln.
Sitter en liten led I svart vinklad hållare, här på andra bilen ser du den rakt under ciggtändaren https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -31351147/
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Länken funkar inte men jag hittade den iallafall och kunde se att lamphållaren sitter mot förarsidan.
Användarvisningsbild
av kristianmann
Går tyvärr inte. Finns ingen sladder för spegelglasen. Köp satsen från Volvo om du redan har infällbare speglar då du så redan har dörmodulerne. Då är det bare satsen med speglar och glas och mjukvaren som behövs.

Mvh,
Kristian

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]