Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drawman
Hej,

Beställde följande igår:

V60 T3 Classic Edition, automat, pluspaket, VOC klimatpaket, gummimattor, textilmattor, Intellisafe (då läggs även digitalförardisplay till), vinterdäck på originalfälg (kampanj 0kr), sportchassi (så jag får på mina 19" BOR), Osium grey metallic, hoppas den blir snygg med den lacken! Kanske byter till Silver metallic... :wink:

Någon som kan uttala sig om komforten med sportchassi och 19" fälgar? Däcken är 235/35R19.. Stötigt värre kanske? :roll:
Senast redigerad av 1 drawman, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Låter som en trevlig spec! Osmium är fint men jag gillar Electric :-)-)
Du har inte övervägt:
Stänkskydd som sparar en hel del på kjol och tröskel från stensprut från däcken
Backkamera, riktigt bra frånsett när det är blött ute
Intellisafe Surround, dvs BLIS
Något av Lastpaketen?
Teknikpaketet? Navi, Keyless och P-assistans fram är aldrig fel!

Sportchassi vet jag inget om, men jag ska låta eftermontera Polestar Performance Chassi om några veckor på min V60.
Användarvisningsbild
av drawman
Spoiler »
Tack för input Johan!

Jo jag skulle helst av allt vilja ha alla tillval Du specar, dessutom läder, taklucka och jaa... allt kort och gott :D Men jag var tvungen att sätta gränsen någonstans, så det får bli nästa gång. Stänkskydd är dock inte omöjligt att jag eftermonterar. Är relativt enkelt har jag sett.

Frågan är om sportchassi är samma chassi som på r-design? Någon som har koll tro?
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Du har kanske sett min tråd ang S60 Classic
Verkar va samma chassi då det sitter rdesign stag i motorrummet.
Ihop med 16” hjul känns det som en bra kombination mellan väghållning och komfort.
Trevliga val du gjort även om det finns mer ,pluspaketet ger ju iallafall bättre stol än standard som jag fattar det.
Svart innertak är trevligt om du inte valt det.
Färgvalet blir nog bra
Byt inte till silver enl mig.
Imed du valt intellisafe får du grill med kromribbor och inte helsvart som den visar i konfiguratorn.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av drawman
Spoiler »
Jaha får man R design stag när man väljer sportchassi? Trevligt! Fattar inte varför det är så dålig info i bygg din bil? De bör ju vilja sälja in extra utrustningen så bra som möjligt tycker man?!

Ja pluspaketet ger ju bättre stolar, "halvläder" istället för bara tyg. Svart innertak har jag valt till, riktigt snyggt! Jag är väldigt sugen på att byta till silver, tycker den gråa blir "för trist". Silver ser proper ut.. Men men, har en vecka på mig så vi får se.

Grymt att man får den kromade grillen! :) Återigen trist att Volvo inte har uppdaterat konfiguratorn ordentligt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Jag blev lite glatt överraskad.
Grillen med krom
Staget i motorrummet
Kromad gubbe till luftfördelningen inte på Classic enl konfiguratorn
Myslampan i taket
Sen vet jag inte om avbländande innerspegel syntes i konfiguratorn men jag såg det inte förrän på kontraktet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]