Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SagaPer
Jeg har hatt 3 stk Volvo diesel (alle D5) de siste 10 årene og det har aldri luktet diesel av ekstravarmer (dieselvarmer) hverken inne i bilen eller utenfor bilen.

Mine 3 biler var/er 2007 V70, 2009 XC70 og 2017 XC60.
Användarvisningsbild
av Derank
Det luktar av alla fordon när en dieselvärmare står och puttrar, det är ju ofrånkomligt, men den lukten känner du ju inte när du kör, tack och lov. Man alla luktar såklart mer el mindre när bilen står stilla och värmaren går. Man känner ju lukten redan när man närmar sig fordonet.
Användarvisningsbild
av SagaPer
Derank skrev:Det luktar av alla fordon när en dieselvärmare står och puttrar, det är ju ofrånkomligt, men den lukten känner du ju inte när du kör, tack och lov. Man alla luktar såklart mer el mindre när bilen står stilla och värmaren går. Man känner ju lukten redan när man närmar sig fordonet.
Jeg er enig med deg i at det lukter litt eksos når bilen står i garasjen med varmer PÅ. Når bilen står ute med varmer PÅ så kjenner jeg virkelig ingen lukt rundt bilen hverken av eksos fra brenner og slett ingen lukt av diesel. Det eneste jeg hører en en svak lyd fra dieselvarmer og tikking fra dieselpumpen.
av mikebike
Derank skrev:Det luktar av alla fordon när en dieselvärmare står och puttrar, det är ju ofrånkomligt, men den lukten känner du ju inte när du kör, tack och lov.
Jo, vi gjorde det varje gång eftersom vi alltid hamnar i någon form av bilkö och/eller trafikljus inom några minuter efter start. Då steg avgaserna upp utefter vänster sida av bilen och sedan in i "friskluftsintagen".
Dessutom luktade det givetvis illa när man parkerat och klivit ur.
av mikebike
SagaPer skrev:Jeg har hatt 3 stk Volvo diesel (alle D5) de siste 10 årene og det har aldri luktet diesel av ekstravarmer (dieselvarmer) hverken inne i bilen eller utenfor bilen.
Det luktade ju inte diesel utan dieselavgaser, som en Polsk långtradare ungefär.
Webasto påstod också att "alla" dieselvärmare luktar.
Användarvisningsbild
av svergie2
mikebike skrev:
SagaPer skrev:Jeg har hatt 3 stk Volvo diesel (alle D5) de siste 10 årene og det har aldri luktet diesel av ekstravarmer (dieselvarmer) hverken inne i bilen eller utenfor bilen.
Det luktade ju inte diesel utan dieselavgaser, som en Polsk långtradare ungefär.
Vår värmare luktar Inte heller, kan köra den i garaget utan problem.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
Självklart luktar det. Avgaser luktar.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av Mumsmums
svergie2 skrev:
mikebike skrev:
Vår värmare luktar Inte heller, kan köra den i garaget utan problem.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Förbränner man diesel så luktar det ofrånkomligen. För att inte tala om det riskabla med att göra det i ett stängt garageutrymme... :shock:
Användarvisningsbild
av Dex
Dieselvärmaren låter lite som en "efterbrännkammare"(på V40:n)
Luktar ibland nästan som flygbränsle.
Man får lite flygplans-känsla på förvärmning av den. :)
Bensin luktar illa också så jag kör hellre "flygbränslet"

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]