- sön 21 jan 2018, 17:46
Allt är smaksak, inget som stör mig jätte mycket med doften av diesel men visst jag hade ju gärna skippat det :)
Moderator: Moderatorer
Derank skrev:Det luktar av alla fordon när en dieselvärmare står och puttrar, det är ju ofrånkomligt, men den lukten känner du ju inte när du kör, tack och lov. Man alla luktar såklart mer el mindre när bilen står stilla och värmaren går. Man känner ju lukten redan när man närmar sig fordonet.Jeg er enig med deg i at det lukter litt eksos når bilen står i garasjen med varmer PÅ. Når bilen står ute med varmer PÅ så kjenner jeg virkelig ingen lukt rundt bilen hverken av eksos fra brenner og slett ingen lukt av diesel. Det eneste jeg hører en en svak lyd fra dieselvarmer og tikking fra dieselpumpen.
Derank skrev:Det luktar av alla fordon när en dieselvärmare står och puttrar, det är ju ofrånkomligt, men den lukten känner du ju inte när du kör, tack och lov.Jo, vi gjorde det varje gång eftersom vi alltid hamnar i någon form av bilkö och/eller trafikljus inom några minuter efter start. Då steg avgaserna upp utefter vänster sida av bilen och sedan in i "friskluftsintagen".
SagaPer skrev:Jeg har hatt 3 stk Volvo diesel (alle D5) de siste 10 årene og det har aldri luktet diesel av ekstravarmer (dieselvarmer) hverken inne i bilen eller utenfor bilen.Det luktade ju inte diesel utan dieselavgaser, som en Polsk långtradare ungefär.
mikebike skrev:Vår värmare luktar Inte heller, kan köra den i garaget utan problem.SagaPer skrev:Jeg har hatt 3 stk Volvo diesel (alle D5) de siste 10 årene og det har aldri luktet diesel av ekstravarmer (dieselvarmer) hverken inne i bilen eller utenfor bilen.Det luktade ju inte diesel utan dieselavgaser, som en Polsk långtradare ungefär.
Webasto påstod också att "alla" dieselvärmare luktar.
svergie2 skrev:Förbränner man diesel så luktar det ofrånkomligen. För att inte tala om det riskabla med att göra det i ett stängt garageutrymme... :shock:mikebike skrev:Vår värmare luktar Inte heller, kan köra den i garaget utan problem.SagaPer skrev:Jeg har hatt 3 stk Volvo diesel (alle D5) de siste 10 årene og det har aldri luktet diesel av ekstravarmer (dieselvarmer) hverken inne i bilen eller utenfor bilen.Det luktade ju inte diesel utan dieselavgaser, som en Polsk långtradare ungefär.
Webasto påstod också att "alla" dieselvärmare luktar.
Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]
Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]