Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative77
Denna tråd kan bli mycket kort.
Men detta är förutsättningarna.
I dag skulle jag köra ett flertal korta ärenden o ville inte köra med kall motor så jag startade dieselvärmaren med appen utan resultat. När jag sedan testade den manuellt så startade den bar upp utan att värma.
Nu vet jag att den kan vägra om det är för dåligt med ström eller bränsle. Har inte märkt att batterit börjat bli dåligt o bränslet låg på halv tank.
Men här är två saker.
Mitt VOC går ut om en månad o jag är van med Iphone o deras skit när man inte uppdaterar. Kan det vara samma sak att Volvo småjävlas så man förlänger?
Nästa tanke är termometern. Exakt värme vet jag inte men bilen påstår 7 grader plus.

Vad tror ni. Finns förklaringarna här eller ska jag ringa för att låta Rejmes ruinera mig?
av dannesk
Jag förstår inte riktigt vad du menar med att värmaren startar men inte värmer, hör du att den är igång men ingen värma kommer?

Varker Volvo eller Apple jävlas när man inte uppdaterar eller abbonemanget snart utgår, det funkar fram tills det utgår. Eftersom värmaren inte funkar vid manuell start så lär den inte göra det via VOC heller.

Vad är tanke med frågan om termometern, den visar 7 grader plus och det framgår inte ifall detta är fel?!
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Om du startar med appen så tar det en stund efter du parkerat innan det är möjligt eftersom bilen används vilket det kommer upp meddelande om i appen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Provocative77
Magnus-B skrev:Om du startar med appen så tar det en stund efter du parkerat innan det är möjligt eftersom bilen används vilket det kommer upp meddelande om i appen.

Jag var hemma o bilen hade stått i två dagar.
Men nu är det 3+ o då startade den på appen. Så då återstår det om den var svag på ström eller om den inte startar vid ca +7.
av Provocative77
dannesk skrev:Jag förstår inte riktigt vad du menar med att värmaren startar men inte värmer, hör du att den är igång men ingen värma kommer?

Varker Volvo eller Apple jävlas när man inte uppdaterar eller abbonemanget snart utgår, det funkar fram tills det utgår. Eftersom värmaren inte funkar vid manuell start så lär den inte göra det via VOC heller.

Vad är tanke med frågan om termometern, den visar 7 grader plus och det framgår inte ifall detta är fel?!
Den började starta upp o sedan hände inget. Bilen påstod att det var 7+. Om det stämmer eller inte kan jag inte uttala mig om.
Vad gäller Apple så har de själva erkänt att de slöar ner sina produkter. O det är faktiskt inte omöjligt att Volvo gör samma sak när det är dax att förnya. Gör de det är det inget som stör mig, bara jag vet att värmaren i sig är ok.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Men vad menar du?
När det är dags att förnya ditt voc abonemang som löper ut så skulle Volvo slöa ner det för att du ska förnya det?
Jag hade ju inte förnyat om det är slött och jävlas med mig för du byter ju inte bil bara för att appen jäklas eller.
Det går ju inte jämföra med en telefon som man "slöar" ner för att batteriet ska orka med för att telefonen börjar bli gammal.
Dessutom ska ju Apple lägga till val i inställningarna för just detta beteende.
Värmaren behöver kanske service.
av Provocative77
Magnus-B skrev:Men vad menar du?
När det är dags att förnya ditt voc abonemang som löper ut så skulle Volvo slöa ner det för att du ska förnya det?
Jag hade ju inte förnyat om det är slött och jävlas med mig för du byter ju inte bil bara för att appen jäklas eller.
Det går ju inte jämföra med en telefon som man "slöar" ner för att batteriet ska orka med för att telefonen börjar bli gammal.
Dessutom ska ju Apple lägga till val i inställningarna för just detta beteende.
Värmaren behöver kanske service.
Med tanke på att detta hände samtidigt som VOC börjar gå ut så känndes det rätt att ta med den faktorn.
Nu har jag VOC lite över en månad till o ska självklart förnya. Om o jag säger verkligen om Volvo lägger in buggar i slutet av en period så hade det varit läge att förnya redan i dag. Men ekonomiskt så passar det bättre nästa månad. Det är inte så att jag hänger upp mig på just detta utan funderar mest på varför den inte funkade.
Som jag skrivit så testade jag den senare på kvällen när motorn var kall igen. Då hade generatorn gjort ett jobb samt att utetemperaturen hade sjunkit o då funkade den.
Det kan vara så enkelt att bilen ansåg att det var för varmt ute.
Allt jag vet är att jag inte vet.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Du skrev att det var 7 grader ,var det i appen eller i bilen.
Det verkar som appen hämtar från en väderstation och isåfall kanske det rent av var varmare vid bilen.

av Provocative77
Magnus-B skrev:Du skrev att det var 7 grader ,var det i appen eller i bilen.
Det verkar som appen hämtar från en väderstation och isåfall kanske det rent av var varmare vid bilen.

Det var vad bilen sa när jag kom ut. Min bedömning är att det låg däromkring.
Oavsett så har det blivit en aning kallare o nu har det funkat klockrent. Misstänker att jag mest var nojig.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Då ör det bara att köra ,solen kanske stod på och värmde sensorn just när du försökte starta och när du sen kom ut så kände den av 7grader och startade.

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]