Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan nog inte säga vad säljaren bjöd på eller inte (förutom kaffet då).... det är/var ju en förhandling...

Han gav en offert, jag prutade (även om offerten var ganska bra från början jmf med de tre andra jag frågade), la till lite saker och drog ifrån lite saker, fick ny offert och sen satte vi oss och förhandlade fram tills vi var överens om både utrustning och priset på bilen, inbytet, vilken ränta o.s.v... Blev i alla fall mycket nöjd när affären på Skobes slutade 20000kr billigare (5000kr billigare XC60 och 15000 mer för inbytet) än vad säljaren på Rejmes ville erbjuda (även om han hade chansen att svara på Skobes bud), även billigare serviceavtal och bättre ränta..... sen fick vi dessutom en övernattning på SPA-hotellet i Kosta med tillhörande 3-rätters middag eftersom Skobes fyllde år (Några fina glas, drinkkylare, champagne m.m. fick vi också när vi väl var där).
Jag fick en lackkonservering som var helt värdelös. Men gratis blev den.
Sedan bjöd han på aluminiumfälgar till vinterdäcken. Kan bero på att jag nämnde att de kunde montera vinterdäcken på orginalfälgarna så kunde jag köpa designfälgar med däck till våren.
Så i prinicp så fick jag en sak som var gratis för dem, ett par alufälgar som jag hotade till mig samt då en jävla massa kaffe då själva köpprocessen drog ut på tiden då vi väntade pengar som vi inte visste exakt summa eller när de skulle komma.
knappen11 skrev:
SvenB skrev:
W.A.P.E. skrev:Kaffe... :D
Du kom före mig. Det är vad försäljarna brukar bjuda på. Allt annat är vad bilfirman lägger in i affären, och räknar på. De "bjuder" inte på något :wink:
Finns ingen gratis lunch. Men många situationer kan verka så.
Men jag förhandlar alltid till priset på inbyte och nya bilen sen som nu sist på ny bil så lite rabatter på diverse paket och drag.
När man känner sig nöjd där så finns det ju lite som man inte lägger in i offertbegäran som mattor och någon skrev service och försäkring vilket är saker som inte kräver någon arbetsinsats för att lämna med bilen så tar man det innan man skriver på pappret.
Kommer man inte överens där så kan man ju lätta från stolen och lämna bilhallen.
Får man till dessa efter den ”stora” förhandlingen är klar så hat ju säljaren bjudit på det.
Sen kanske han räknar med att skicka med det redan när du kommer in i bilhallen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är ju totalen som räknas, om han "bjussar" på något så har du fått för dålig rabatt någon annanstans i totalen.

Full tank brukar dock kunna gå utanför detta då det går på "demobilskortet" och det har inte varit något problem för mig som en sista rabatt precis innan man skriver på, alltid gör det några promille på totalen :)
Känns iallafall bra när man lyckas klämma ut lite extra eller hur.
Jag fick den stora äran att bli grundlurad vad gäller mattorna. \o/

Det fanns två val i bilbyggaren vid den tidpunkten; "Textilmattor" för blott 900 kronor och "Matta, kupégolv, textil" för hela 1210 kronor (numera prissänkta till 895 kronor).

Jag frågade vad är det för skillnad på mattorna, när det är två olika priser? Svaret blev: – Äsch, de är sex månader gamla, jag får ringa Volvo sedan så de tar bort dem. Ok! Så vi skrev kontrakt på de dyra mattorna, som skulle vara så nya & bra. Och de gamla över huvud taget inte gick att beställa.

Men det svaret verkar inte vara helt och hållet i överensstämmelse med sanningen. Det enda som skiljer, förutom priset, är tydligen vem som lägger dem i bilen – Volvofabriken eller ÅF. Enligt Volvo i alla fall. Det första alternativet kallar man option och det andra för tillbehör. (Jag frågade så klart Volvo kundsupporten senare, när mattorna fanns kvar i bilbyggaren, trots ÅF besked om att de skulle tas bort.)

Jääääääättekonstigt sa ÅF... ?:-/
Användarvisningsbild
av SvenB
torbjorn_75 skrev:
Jääääääättekonstigt sa ÅF... ?:-/
Det hade han ingen aaaaning om. :lol:

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]