Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av albabalba
Min V60 verkar emellanåt gå in i nåt slags limp homemode, inga felkoder eller nåt sånt. När jag kört en stund så släpper det, och går som den ska. När den är i sitt mode , varvar den inte mycket och går i max 90. Den har heller ingen ork, och tappar fart i uppföra. 1gång har det stått ” motorsystem service erfordras”, servicen redan beställd.
Hört av sonen att det skulle kunna vara EGR-ventilen(läser på Volvo i Göteborg). Om så är fallet, går det att rengöra eller måste man byta? Någon som vet? Kanske haft samma problem? Ska serva nästa vecka, så då hittar dom väl felkod, men tänkte man kunde förekomma dom lite.
av Makkish
Min gumma hade samma problem med sin v50 och då var det EGR Ventilen det hade oxiderat inne i elektronikenheten på EGR ventilen så jag rekomenderar att undersöka den nogrant, om det inte är EGR ventilen som är boven då är det bränslefilter. Jag visste dock att det var EGR som var boven i dramat då bränslefiltret nyligen var bytt. Hoppas det löser sig mvh Markus.

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

Poäng på det där med displayer, me[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]