Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Jag har nätfickor i min V60. Märkte i helgen att lastsäkringsöglorna ligger innanför, se bild från monteringsanvisningen. Det går ju inte att säkra last då, när öglorna blockeras av nätfickorna. Hur tänkte man här? ??:-/

Bild
Användarvisningsbild
av Perra83
Jaa du... Fickorna går väl att ta bort temporärt ellet dra lastbandet igenom nätet?
Måste kolla hur det ser ut i min. Hundburen sitter i alla fall fast i de främre öglorna.
Ja, man får väl nöja sig med de främre öglorna kanske, om man vill använda fickorna. Nätet är finmaskigt, så det går inte att dra lastband igenom. Men det borde gå att att ta bort nätfickorna temporärt. De sitter med två skruvar vardera och sedan vrida loss i omvänd ordning mot monteringsanvisningen.
av least
Eller så sätter du dit två brandhakar (karbiner) i lastöglorna innan du skruvar fast nätet. Då lär du kunna nå karbinen under/genom nätfickans nederkant. Och nederkanten kan du säkert deformera så att du kommer åt karbinen/öglan.

Volvos instruktioner är alltid ideala, de räknar inte med att "du" kan lösa saker själv.
av mikebike
torbjorn_75 skrev:Jag har nätfickor i min V60. Märkte i helgen att lastsäkringsöglorna ligger innanför, se bild från monteringsanvisningen. Det går ju inte att säkra last då, när öglorna blockeras av nätfickorna. Hur tänkte man här? ??:-/

Bild
Ibland har de otur när de tänker.
Till min V70N beställde jag nätfickor, monterat och klart. Då visade det sig att det inte längre gick att öppna luckan i golvet!
Reklamation.
av mikebike
torbjorn_75 skrev:Hoppsan, ja golvluckan vill man ju gärna kunna öppna. :lol:
Särskilt när den har fästen för kassar!
Något jag saknar i min V60.
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Jag har nu reklamerat bilen.

Verkstaden konstaterar att de får inte ändra på bilens konstruktion.

En nödlösning de visade är att dra ner bakänden av nätfickorna till golvet. Man får använda ett fiskben, eftersom fjäderstålet ligger an mot bilväggen. Dock går det inte att använda nätfickorna som tänkt då, så då uppstår bara ett annat fel. Förutom att det ser illa ut när nätfickorna hänger ner.

Bild Bild Bild
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]