Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jäverhammar
Tror att det var Telenor som Volvo använde sig av då vi köpte bilen årsskiftet 14/15.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
EbbevonVolvo skrev:
Ilduce77 skrev:Nej, min bil använder inte telefonens internet. För att den ska göra det, så måste man starta internetdelning på telefonen och det har jag inte gjort.

Jag har helt fri surf på min telefon och tänkte därför att man skulle använda mobilens internetdelning för att spara datamängd på bilens simkort.

Men det är ju drygt att behöva göra massa åtgärder när man hoppar in i bilen om det inte behövs. Jag vill att allt ska skötas, fixas och anslutas sömlöst och automatiskt, utan att man går in i menyer och annat när man ska köra bil. :)

Du får gärna föra frågan vidare till din pst.
Absolut. Det blir på fredag. Får hoppas jag förstår vad han förklarar. :lol:
Har nu besökt min pst, och han visste i princip precis lika lite som jag. Han hade dock aldrig hört att någon kört slut på datamängd, och trodde inte heller att det fanns någon gräns.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Ilduce77 skrev:Jag trodde en PST skulle veta det mesta om en Volvo, men man blir överbevisad varje gång..
Ja! Nu var det första gången jag var på denna anläggning, men hade fått rekommendation om denna servicetekniker. Den Volvoanläggning som jag använt tidigare har jag "provat" tre servicetekniker, och man blir förvånad över hur lite dom ändå kan. När det gäller vanliga arbeten så kan dom sin sak. Jag testade min tekniker och frågade om dom hade någon lösning på vibrationsproblemen på V90. Det hade han inte hört talas om. Jag förstår nu ännu mer varför Jagrullar är så välbesökt. Finns det en lösning som man kan ta med sig till verkstaden är det större chans att få den hjälp man behöver.
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]