Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av morre73
Jag har en XC 60 MY09 med High performance system och USB-anslutning till stereon.
Hur sorterar stereon i bilen ordningen på filerna när man spelar audio från USB?
Jag lyckas inte få filerna att spelas upp i rätt ordning, vilket är ganska problematiskt när man vill lyssna på ljudbok.
Det spelar ingen roll om filerna är döpta 01-xxx, 02-xxx etc eller om man anger i filens tag vilket spår det är, stereon sorterar ändå filerna huller om buller utan något mönster.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Du har inte råkat kryssa i slumpmässig uppspelning?
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Ladda ner programmet FAT Sorter 1.0.4.0. Det sorterar låtarna åt dig i rätt ordning. Jag använder själv programmet och har gjort det de senaste sju åren. Utan programmet spelas låtarna upp i den ordning som man lägger in dom.

http://www.softpedia.com/get/System/Fil ... rter.shtml

/Håkan
av morre73
EbbevonVolvo skrev:Du har inte råkat kryssa i slumpmässig uppspelning?
Nja, då skulle det väl iaf visas rätt i displayen?
av TobbeViktor
Som skrevs tidigare. FAT-systemet har ingen egen sortering.
Gör själv så på min sticka i bilen, att jag sorterar katalogerna efter varje ändring jag gjort på den.
av morre73
GT-mannen skrev:Ladda ner programmet FAT Sorter 1.0.4.0. Det sorterar låtarna åt dig i rätt ordning. Jag använder själv programmet och har gjort det de senaste sju åren. Utan programmet spelas låtarna upp i den ordning som man lägger in dom.

http://www.softpedia.com/get/System/Fil ... rter.shtml

/Håkan
Detta fungerade väl tillfredställande, dock inte 100%.
Det blev en delning mitt i, när det var, tex 200 spår i en mapp, så börjar det med 140 - 200, SEN kom 1 - 139. Det blev liknande i flera mappar.
Men nu kan jag iaf lyssna på böckerna :D
av morre73
Att FAT-filsystemet inte har någon egen sortering ska väl inte spela någon roll, det är väl audio-systemet som ska spela upp dom i ordning, baserat på filnamn eller tag. Det har andra system alltid gjort, inklusive billiga mp3-spelare jag haft genom åren och dom har ju haft FAT som filsystem.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]