Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative77
Turbodanne skrev:
Provocative77 skrev:Min -14 gjorde samma sak. Jag lämnade in på felsökning utan att de hittade fel o då slog jag till med en hjulinställning bara för att slippa pröjasa felsökningen.
Hjulen stod en aning fel men klart inom toleranserna. De ställde den så perfekt det kunde bli.
I går, en månad senare så köpte jag nya framdäck o insåg i dag att jag skulle låtit bli verkstaden för en månad sedan.
Nu drar den till vänster i stället.
Så mitt råd är att avvakta lite beroende på däckens skick.
En seriös verkstad gör inte en hjulinställning med dåliga/Snedslitna eller skadade däck , däcken byts ut först sedan gör man hjulinställningen.
Varför?
De gör den inte ens på däcken utan på naven.
av Turbodanne
Provocative77 skrev:
Turbodanne skrev:
Provocative77 skrev:Min -14 gjorde samma sak. Jag lämnade in på felsökning utan att de hittade fel o då slog jag till med en hjulinställning bara för att slippa pröjasa felsökningen.
Hjulen stod en aning fel men klart inom toleranserna. De ställde den så perfekt det kunde bli.
I går, en månad senare så köpte jag nya framdäck o insåg i dag att jag skulle låtit bli verkstaden för en månad sedan.
Nu drar den till vänster i stället.
Så mitt råd är att avvakta lite beroende på däckens skick.
En seriös verkstad gör inte en hjulinställning med dåliga/Snedslitna eller skadade däck , däcken byts ut först sedan gör man hjulinställningen.
Varför?
De gör den inte ens på däcken utan på naven.
Va?

Nu finns det olika maskiner men alla jag har sett och jobbat med så sätter du instrumenten antingen över gummit på däcket eller på fälgen och sedan står bilen på däcken på plattor som kan röra sig.

Klart att snedslitna däck , olika lufttryck och slitna detaljer i hjulupphängningen påverkar hjulinställningen , därför man alltid ska börja med att kontrollera bilen innan man gör en mätning.
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]