Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
StefanN skrev:Ja, skulle inte komma på tanken att sätta på eftermarknadshjul på min bil.
Jag blir lite nyfiken på varför? Vad skulle vara så mycket sämre med eftermarknadshjul?
av Lövet
Derank skrev:Finns flera men bla Tyska BBS har gjort flera modeller till volvo genom åren,
Vill minnas att Ronal tillverkat några också. Men kan ha fel där.
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
Tänkte skaffa P* fälgar till min först, kom dock över ett set som var betydligt snyggare och prisvärdare i mitt tycke, speciellt med däcken nedan. Utslagsbegränsare rekommenderas men jag kör utan, man känner att det gnuggar lite om man vrider till rejält men det är inte ofta. Vet inte vilka skillnader det är mellan R-Design och vanliga, 18" är standard till min. Inhandlat från BytHjul.

4x Aez Straight dark 8.5x20 5/108 45 70.1 13 992,00 kr
4x Dunlop SP Sport Maxx RT 2 2554520 105Y XL MO MFS 11 236,00 kr
1x Monteringstillbehör och bult/mutter 0,00 kr
4x Miljöavgift 80,00 kr
4x Montering och balansering av däck på fälg 296,00 kr
1x Fraktkostnad 0,00 kr
1x OVM/TPI Låsbult / Wheel lock Bolt 14x1,50x27 60 259,00 kr
Totalbelopp 25 863,00 kr

Bild
Bild
Bild
av troubleshooter
Bilia tar ju 26900 för original 20" med Pirelli Scorpion Bero Asimmetrico, då kan man säkert förhandla till sig utslgasbegränsaren, och
tittar man på det så är priskillnaden inte så stor jämfört med DaltonSleeper's exempel, men så måste man ju gilla orginalfälgarna också 8)
XC60 -13 har jag för krävde någon mjukvaruuppgradering för utslagsbegränsningen för ett par tusenlappar för att supporta 20"
av sweborn
Jag skulle framförallt tänka på att få riktigt runda fälgar för att slippa vibrationer. Dvs. original eller lika dyra eftermarknadsalternativ.

Tror chansen att hitta original 20" via någon kampanj under hösten eller vintern är hyfsat god.
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
sweborn skrev:Jag skulle framförallt tänka på att få riktigt runda fälgar för att slippa vibrationer. Dvs. original eller lika dyra eftermarknadsalternativ.

Tror chansen att hitta original 20" via någon kampanj under hösten eller vintern är hyfsat god.
Är detta ett problem menar du, eller är det mer 90-serien du tänker på?
av sweborn
Jag ser det alltid som ett (edit: potentiellt) problem med moderna bilar. Har provkört en ny XC60 med luftfjädring och 20" som direkt gav mig vibb-feelings. Skulle inte vilja ha den med 20" kopior.

Edit 2: min XC60 (gamla) var känslig för hjul i obalans, fick gärna balansera mer än en gång per säsong för att hålla det acceptabelt, och då är en säsong kanske 800 mil.
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
sweborn skrev:Jag ser det alltid som ett (edit: potentiellt) problem med moderna bilar. Har provkört en ny XC60 med luftfjädring och 20" som direkt gav mig vibb-feelings. Skulle inte vilja ha den med 20" kopior.

Edit 2: min XC60 (gamla) var känslig för hjul i obalans, fick gärna balansera mer än en gång per säsong för att hålla det acceptabelt, och då är en säsong kanske 800 mil.
ok, jag har aldrig haft problemet, dock aldrig köpt de allra billigaste fälgarna eller däcken för den delen. Däcken ser jag alltid till att ha så närma A på alla attribut och då brukar Michelin ligga bäst till, dock inte lika billigt till XC60 som till S60.

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]