Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Man får kolla upp leasinggivaren lite. Det finns exempel på när smårepor, stenskott och däckslitage räknats som onormalt slitage och har kostat en massa extra vid inlämning. Kanske är ovanligt, men det har även tagits upp av media som en risk så helt isolerade händelser kanske det inte är?
av oykkh
joel80 skrev:Man får kolla upp leasinggivaren lite. Det finns exempel på när smårepor, stenskott och däckslitage räknats som onormalt slitage och har kostat en massa extra vid inlämning. Kanske är ovanligt, men det har även tagits upp av media som en risk så helt isolerade händelser kanske det inte är?
Jag själv är inne på min 3e privatleasing bil.. verkar mest va media som vill skrämmas lite.. visst finns det kunder som inte kan sköta sina bilar. Men oftast finns det en noga guide vad som gäller för normalt slitage.. kör man som en biltjuv och aldrig tvättar eller srädar bilen så är det väl klart man får åtgärda. Är väl inte så svårt att begripa? Men gäller att man läser på sitt avtal noga såklart.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Ventiler 2.5 FT

Köpes insug/avgas ventiler till v70 -09 2.5 F[…]

Hej. Skulle vilja ha möjlighet att aktivera b[…]

AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]